Gå til innhold

Blir trukket penger i nettbank hver dag

Bruker87

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker Visa og Sparebanken Møre. Fikk meg nettbank for en stund siden og bruker å stikke innom av og til for forskjellige grunner, så la jeg merke til at Visa trekker penger fra kontoen min ca hver dag i det siste, vanligvis 49 kr og 59 kr. Noen som vet hvorfor? Det eneste som står i begrunnelsen er "VISA". Det kan da ikke koste 59 kr å betale 1 regning via nettbank?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du oppgitt viskortnummeret ditt i det siste? Har du tegent deg for et elelr annet abonnement som betales den veien?

Normalt vil brukerstedets navn alltid oppgis på kontoinformasjonen i din nettbank for VISA-transaksjoner. Har du sjekket dette?

Du har helt rett i at "Det kan da ikke koste 59 kr å betale 1 regning via nettbank". Det gjør det ikke. Og bankomkostninger fra din bank vil aldri komme som "VISA". Enten har du tegnet deg for en tjeneste som koster penger (evt. reserverer et symbolsk beløp for å verifisere ditt kort/deg) - eller så er det misbruk av ditt kort.

Lenke til kommentar

Dette er antagelig bare VISA-reservasjoner. Siden beløpet ikke er trukket ennå, står ikke navnet på butikken. Dette kommer først hvis/når beløpet blir trukket. Sånn er det iallfall i mine banker. Du kan muligens få vite navnet på de som har gjort reservasjonene ved å ringe banken.

Endret av yaddah
Lenke til kommentar

Det har skjedd et par uker ser jeg nå. Jeg jobber fra 9 om morran til 8 om kvelden i det siste så jeg har ikke hatt sjans til å stikke innom banken.

Jeg kjøpte akkurat et spill på cdon og sjekket nettbanken, og så visst står det bare "VISA", så nå ble det litt skummelt.

Jeg gir bare visanummeret mitt til store kjente sider som kjente online butikker og kjente mmorpg sider.

Hva skjer om jeg sperrer kortet mitt da? Må jeg vente 2 uker på å få ett nytt Visa kort? Jeg har 0 cash whatsoever, bruker bare kort, og har bare 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...