jarledata Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Har ein hp pavilion dv6500 som plutselig slo seg av og som ikkje vil starte igjen. Når eg trykker på strømknappen kjem eit kort blink i alle dei blå ledlysa på maskina,og ingenting skjer. Har forsøkt å ta ut batteriet og kun bruke strømkabel,holde strømknapp nede i 15 sek.men samme problem.bare eit sekunds blink i ledlysa (laddelys til batteri lyser som det skal. Kan maskina ha gått i dvale og låst seg??? eller er strømknappen defekt??? Får samme korte blink når eg trykker på panelknappene til DVD(5) og medieknapplampe(6) Nokon som veit kva dette kan vere eller har hatt samme problem??? Takk for tips om kva eg kan gjere eller kva det kan vere..... Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Muligens dvalemodusknappen som har låst seg? På mange pc'er finnes denne under skjermen, slik at den blir presset ned når man lukker lokket. Lenke til kommentar
jarledata Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Fins det nokon måte å restarte "dvalemodus" eller må den inn på service for evt. feil på knappar/strømstyring ??? ....om det er det som gjer at maskina bare blinker da...? Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Fins det nokon måte å restarte "dvalemodus" eller må den inn på service for evt. feil på knappar/strømstyring ??? ....om det er det som gjer at maskina bare blinker da...? Jeg tenkte du kunne inspisere denne knappen, se etter feil og slikt. Men har du garanti er nok service det beste valget. Edit: Ser du nevner strømforsyning, det kan også være noe med den. Hvis du har tilfeldigvis en tilsvarende liggende kan du jo prøve med den. Endret 27. november 2010 av Stefanus Lenke til kommentar
jarledata Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Maskinen er 2008 modell så ingen garanti. Er "toutsh" knapper på penelet over tastatuewt..... så ingen knapp som kan henge der.........hopte kanskje det fantes en måte resette evt.dxakemodus,evt det som gjer at ho henger...........eller kanskje er det strømknappen og da må vel eg bare sende ho inn? Lenke til kommentar
jarledata Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?lc=no&dlc=no&cc=no&lang=no&product=3466579& Denne maskina det gjeld.... Lenke til kommentar
jarledata Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Skreiv litt fort ser eg....."resette dvalemodus" mente eg.....bare strømknappen som er god gammaldags trykkknapp Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Kan være hovedkortet som har sagt takk for seg.. Mener en kamerat hadde samme problem med sin DV6500, men der hadde det blitt sølt et eller annet i maskina.. Jeg bytta hovedkortet for han, siden HP ikke ville, eller.. dem kunne, men det ville blitt for dyrt. Kjøpte et brukt kort på ebay for rundt 800kr ink. frakt. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Maskinen er 2008 modell så ingen garanti. Er "toutsh" knapper på penelet over tastatuewt..... så ingen knapp som kan henge der.........hopte kanskje det fantes en måte resette evt.dxakemodus,evt det som gjer at ho henger...........eller kanskje er det strømknappen og da må vel eg bare sende ho inn? Jeg snakker ikke om en knapp i tradisjonell forstand, men en liten plastbit som ligger rett ved hengslene til skjermen. Men, så er det ikke alle bærbare som har det heller. Jeg kom også på at det ville resultert i manglende baklys, og ikke hindre oppstart. Jeg hadde håpet for din del at det var noe trivielt med maskinen som forårsaket problemet, men når jeg tenker meg om så har jeg lest mye om defekte hovedkort og produksjonsfeil på DV-modellene. Så det ser dårlig ut for deg her, kanskje du kan prøve å reklamere hvis du selv ikke har forårsaket problemet? Lenke til kommentar
jarledata Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Her er ein video eg fann på Youtube som viser samme problem som eg har.... Noen som har hatt liknande,og er det bare å bestille service med ein gang,eller kan eg restarte selv.....takker for ulike tips Lenke til kommentar
The Real Netrom Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det er antageligvis hovedkortet som begynner å gi seg (kjent problem på den mod.) Bare å sende inn til HP(veeeldig kostbart) eller stikke på f.eks e-bay og kanskje være heldig å finne ett brukt HK der. Til nød kan du prøve ut dette: 1. Ta ut strøm kabel 2. Ta ut batteri 3. Hold inne av/på knappen 30-60 sek. (Anbefaler minst ett min.) 4. Sett inn strøm kabel Da kan du uten å sette i batteriet, prøve starte opp pc'en igjen. Virker ikke dette første gangen prøv trinn 1-4 på nytt. Hvis dette virker så kommer det ikke til å være for alltid, som sagt antar jeg det er HK som er snart ferdig. Lykke til.. Lenke til kommentar
jarledata Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Fann nettopp ut at eg får eit nytt batteri i posten etter å ha validert hp sitt tilbakekallingsprogram på batteri som kan fororsake brann,explosjon etc......så kjem no noko godt ut av dette problemet..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå