Gå til innhold

Har noen erfaring med Asus u45jc

DoRullings

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en ny laptop og vurderer denne: Asus u45jc http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597459

Dette virker som en bra laptop for penga. Den må ha mininum 5 timer batterilevetid da den skal brukes i forbindelse med studier, eksamen, osv.

Det er litt rart at den ikke finnes på den norske siden til Asus (asus.no). Betyr det at den er på vei ut?

Hvis noen her har erfaring med denne laptopen blir jeg glad for tilbakemeldinger. Gode alternativer er også veldig bra.

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske mange modeller som ikke omtales på den norske hjemmesiden til Asus samt at de er lite flink til å oppdatere når det kommer nye modeller. Kanskje har det sammenheng med at ikke alle modellene selges i alle land.

Har selv fulgt litt med Asus u45jc. Virker som en ganske grei maskin, men den har fått litt kritikk for tastatur og pad. Kan ha sammenheng med at det er DVD-brønn i maskinen og da kan ofte tastaturet gi litt etter i området over DVD-spilleren. Styreplaten har også fått litt negativ omtale fra mange brukere.

Det er også litt variable tilbakemeldinger på skjerm-kvaliteten.

Men, for all del, det er en spennende maskin med "mye for pengene". Jeg personlig ville foretrukket Asus fremfor Acer.

Av andre 14"-maskiner, har de HP Envy (svært dyre) og GigaByte 1405 (Amentio.no) som virker bedre enn Asus (kvalitetsmessig) men ikke like bra prosessor.

Kanskje en vakker dag dukker den ultimate bærbare opp ????

mvh

Tom

Lenke til kommentar

Bedre CPU og bedre skjermkort iforhold til gamle u35jc. :roll:

edit:

Du finner forøvrig fint lite 13,3" og 14" med usb 3.0 i denne prisklassen. Ikke har jeg personlig noe som helst behov for det heller. Den veier også 100g mindre enn forgjengeren. Selv om jeg ikke skjønner hvordan man kan se på de fysiske størrelsene og hvordan grensesnitt den har før man faktisk ser hva slags maskinvare den har. Er det rart apple tjener penger.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Bedre CPU og bedre skjermkort iforhold til gamle u35jc. :roll:

edit:

Du finner forøvrig fint lite 13,3" og 14" med usb 3.0 i denne prisklassen. Ikke har jeg personlig noe som helst behov for det heller. Den veier også 100g mindre enn forgjengeren. Selv om jeg ikke skjønner hvordan man kan se på de fysiske størrelsene og hvordan grensesnitt den har før man faktisk ser hva slags maskinvare den har. Er det rart apple tjener penger.

Ja, jeg ser at den har bedre prosessor og grafikkort enn forgjengeren. Kan selvsagt være en interessant maskin å kjøre inn en SSD-disk i.

Men, når de skulle komme med noe nytt, hadde jeg forventet noe litt mere elegant, særlig med tanke på vekt,tykkelse og design. Hadde heller ikke skadet å kjørt inn en USB 3.0 plugg heller.

Jeg personlig ble ihvertfall ikke noe særlig begeistret over denne.

Selvfølgelig synes jeg Apple Air-serien er elegante maskiner men de kommer aldri til å bli noe alternativ for meg.

Lenke til kommentar

Ja for min del skulle jeg gjerne hatt en 120gb SSD fremfor den som står i. Skal jeg laste ned må jeg uansett ty til en ekstern.

Ellers er den ramstygg ja, ihvertfall på bildene, noe jeg liker. Når det kommer til usb 3.0, jeg vet ikke hva det koster for en produsent å utnytte seg av det grensesnittet. Men ser man på brukergruppen av slike maskiner er det nok mest studenter, da vil det økonomiske telle mye. Dette gjør seg sikkert også gjeldende på det nevnte designet. Den er forresten ikke så ramstygg om man ser på bildene på Asus sin egen side.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...