Tabris Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ja, det er egoistisk, og lite hensynsfullt. Men forhåpentligvis har denne venninna nok empati mellom ørene til å sette foten ned om du prøver deg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Hvis jeg hadde gjort det slutt med en dame, også hadde kompisen min en stund etter prøvd seg på henne, hadde jeg antakligvis skjært av han ballene - samme håpløshet tenker jeg dama di også muligens tenker. Dog det som er egoistisk fordi det vil ødlegge vennskapet dems, dvs du setter pikken din fremfor vennskapet dems, egoisme på alle mulige måter. Endret 6. desember 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skjønner ikke hvorfor folk er så negative mot egoisme. Vi er da egoister hele gjengen? Jeg tror det er svært få ting vi gjør som ikke kan spores tilbake til ønsket om å gjøre ting bedre for oss selv. Selv det å gå utover det som er forventet for å forbedre andres liv, kan ha årsak i at personen som gjør dette vil føle seg bedre med seg selv osv. Kanskje ikke 100% egoistisk(gagner jo h*n som blir hjulpet også). Det jeg vil frem til er at det trolig ikke fins 100% uselviske handlinger (handlinger som ikke gir deg selv noe som helst, som ikke er egoistisk på noe som helst plan). Fins vel en tråd om det. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Tenker det samme selv. ALT vi gjør gjør vi med det formål å forbedre tilværelsen for oss selv. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 At det ikke finnes 100% uselviske handlinger har svært lite å gjøre med å oppføre seg som en drittsekk. Men det er sikkert en grei unnskyldning for noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå