knosemjau Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 hei, fikk en dealextremepakke her om dagen med verdi på 37usd. dette er ca 224kr. fordi jeg var 24kr over grensen kom den forenklete tollbehandlingen på 164kr, altså på godt over 70% av pakkens verdi. synes det var litt mye, kan det være riktig? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Jepp. Tollreglene er der for å beskytte norsk handelsstand mot lave priser i utlandet. Så prisen vil nesten dobles hvis varen stoppes i tolla. Ellers ville jo bare alle handlet direkte fra utlandet og spart masse penger istedet for å bruke norske butikker. Nettbutikker får også bøter for å skrive falsk pris på innholdet (merke med gift f.eks.), så færre og færre gjør dette. Endret 27. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
nls Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 dobbles ? vel... MVA er på 25% , gebyrene til speditøren komme itillegg, hvis vare verdien er lav, vil selvfølgelig dette oppleves som mye, men gebyrene pleier å være mer eller mindre faste så ved høyere vareverdier vil jo gebyrer utgjøre en prosentvis mindre andel av totalsummen. 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 takk for svar - skjønner jo poenget med toll, og er gjerne villig til å betale det (derfor tenker jeg heller ikke på å dele opp forsendinger i biter eller noe). men akkurat her synes jeg at summen hørtes litt vel eventyraktig ut i forhold til totalbeløpet. eksempel fysisk norsk butikk og nettbutikk der det er vondt å handle i norge: en klokke. 160kr portofritt eller 280kr i butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå