King-Nothing Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg har nettopp bygget ferdig min nye pc og lagt inn alle programmer som jeg bruker. Nå ønsker jeg å ta et "bilde" av dette slik at jeg kan legge dette inn igjen senere dersom den kræsjer, fremfor å måtte legge inn alt på nytt manuelt. Vil også ta kopi av en annen harddisk som kun brukes til lagring. Tidligere brukte jeg Norton Ghost, men dette er en del år siden og det har helt sikkert kommet en del nytt siden den gang. Det som er viktig er at programmet enkelt kan kjøre tilbake backup via minnepenn f.eks slik at man er sikret også selvom man ikke kommer inn i Windows. Programmet må også kunne andre backupfunksjoner som f.eks å ta backup av alle filer (ikke bare image altså) og også ha mulighet til å sett opp en plan for hvor ofte backup automatisk skal taes. Har kikket litt på Acronis True Image og syntes det virker veldig bra. Helst gratis, men gjør ingenting om det koster noen kroner. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Acronis True Image har jeg brukt i mange år,har aldrig feilet for meg. Hadde vel xp i 6-7 år uten reinstall. Liker også at man kan ta ut enkelet filer og mapper fra speilbilde filen(velger ny eller samme plassering) Speilbilder virker også selv om man skifter til ny hardware. Gratis kan du jo se på Driveimage XML Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Acronis er helt klart favoritten. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Er OS'et ditt 32 eller 64 bit ? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 64-bit. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Prøv Paragon Backup & Recovery DinSide har omtalt programmet her og her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå