NorthGuard Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Skal framføre særemne om litt under to uker. Jeg begynte med å fordype meg inn i et tema, men endte opp med forfatterstudium. Det store feiltrinnet er, jeg har ikke anelse om hvordan jeg skal gå fram. Hva er egentlig forfatterstudium? Hva er det man helst må ha med når det kommer til forfatterstudium? Har spurt læreren om det samme, men det har endte med at hun har snakket om tema. Noe som muligens kan gi noen tips? Lenke til kommentar
Leo_fler Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Forfatterstudium går jo konret på forfatteren. Biografisk altså. Men med tanke på at dette er et særemne, må du ha problemstilling. Eksempelvis; 3 forfattere. et verk og biografi fra vær forfatter. Problemstilling: Biografi og forfatterskap. Hvordan har livet og forfatterskapet preget verket, likheter, ulikheter med de andre forfatterene. Osv. Har du litt mer konrete tanker del gjerne de og du kan få innput. Lenke til kommentar
NorthGuard Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Fikk beskjed om at jeg skulle fordype meg og ta utgangspunkt i en av bøkene til forfatteren og sammenligne den med de to andre bøkene. Skal jeg da på en måte analysere selve boka? Hvordan fortelleren er i den ene boka i forhold til de to andre bøkene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå