ch71 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Har nå fått laget et eget studio med 2 stk softbokser og hvit bakgrunn. De første bildene viser tydelig rosaskjær + noe skygge. Er usikker på om det er kamerainnstillingene eller blitzlampene som er feil innstilt. Tips & råd mottas med takk Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hvorfor ikke legge ut litt mer informasjon, som f.eks. et par eksempelbilder med exif, informasjon om type lamper og annen belysning, annet som kan være relevant? Lenke til kommentar
ramses Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Har nå fått laget et eget studio med 2 stk softbokser og hvit bakgrunn. De første bildene viser tydelig rosaskjær + noe skygge. Er usikker på om det er kamerainnstillingene eller blitzlampene som er feil innstilt. Tips & råd mottas med takk Ikke lett å svare på dette siden det kan være veldig mye som påvirker fargene. Det mest opplagte er: Hvitbalanse. Bruk gråkort. Fargen på vegger reflekteres. Har du trehvite vegger eller malte vegger vil det nesten alltid være en utfordring. Bedre retningsstyrt lys vil hjelpe noe. Veggene kan males hvite. Vanlige lyspærer gir farge så det kan hjelpe å slå av annet lys enn blitzene Skyggene styrer du selv med lampenes plassering. Endret 27. november 2010 av ramses Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har nå fått laget et eget studio med 2 stk softbokser og hvit bakgrunn. De første bildene viser tydelig rosaskjær + noe skygge. Er usikker på om det er kamerainnstillingene eller blitzlampene som er feil innstilt. Tips & råd mottas med takk Hint: lys lager skygge. Uansett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Skyt, som Ramses sier, med gråkort og custom hvitbalanse, eller skyt i RAW og rett hvitbalansen i etterbehandlingen. Softboksene gjør kantene av skyggene bløtere, men lys gir, som cruel sier, alltid skygge - der hvor lyset ikke er. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Eg får/vil ha rosaskjær i bilda mine, dette får eg ved hjelp av kvitbalansa. Bruker dette når eg tar bilder under vatn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå