Gå til innhold

Passer denne HDD til min PC?

Anbefalte innlegg

Halloen.

Nå som Komplett har skikkelig kampanjedager, hadde jeg og håpet å gjøre et kupp. Dermed fant jeg denne HDDen: Seagate Barracuda 500GB

Saken er at den er S-ATA og jeg har ikke peiling på hva min er, IDE eller S-ATA. Hadde håpet godtfolket her inne kunne kanskje være til hjelp.

Opplysningene er at PCen min er en 8 år gammel Packard Bell Imedia som har gått ut på dato for lengst og ikke finnes mye av info. PB har fjernet muligheten å søke modellspesifikt (serie- og modellnummer altså) på sine support sider dessverre.

Lagt ved et par bilder, så håper noen kan være behjelpelig med dette.

Takk på forhånd.

post-88220-0-13283500-1290862784_thumb.jpg

post-88220-0-10909300-1290862790_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok en nøye titt på kortet og riktignok har jeg ikke de tilkoplingene. Kan ikke forvente noe særlig av en så gammel og utgått PC.

Hvis jeg skal gå for den HDDen, trenger jeg da ekstra kabler/adapter, og da blir det nok rimeligere og bedre hvis jeg går for en ekstern med større kapasitet, til nesten samme pris.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Om du er villig til å handel fra utlandet så får du adaptere der ganske billig :)

Men der kan det være veldig varierende kvalitet..

En annen mulighet er jo at du kjøper et PCI S-ATA kontroller kort, koster jo noen kr det også.

Eller som du selv sier, bare kjøpe en ekstern disk ;)

Noen linker, du finner sikkert billigere om du titter litt rundt..

S-ATA kort for PCI: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4660

IDE til S-ATA adapter (krever vel at du har en ledig IDE port på hovedkortet): http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29745

Og om du ikke har S-ATA strøm kabel på strømforsyninga, så trenger du mest sannsynlig en sånn en også.. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9809

Så.. Noen kr blir det jo, samme hvilken av disse løsningene du skulle gå for ;)

Men som sagt, disse ble bare funnet i full fart, og du kan garantert finne billigere andre steder..

Jeg har vel samme type som det PCI kortet, og det ga jeg vel rundt 100kr for, inkludert frakt fra ebay.

På DX som jeg har linka til, så koster det ca 110, med frakt inkludert.

Da har du mulighet for å koble til 4 S-ATA disker, men husk strøm adapter også da ;) for tviler på at du har S-ATA strømkabel i den maskinen.

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men var litt forgjeves det søket ditt. :p HK har ikke PCI engang, og ingen flere ledige IDE slot heller så vidt jeg kunne se, så får nok ikke brukt dine løsninger. Og som du sier, det blir en del kroner uansett hva hvis jeg skal rote med SATA ting på en så gammel PC. Som jeg skrev ovenfor, finner jeg heller en 1TB ekstern til samme prisen og slipper å rote der inne i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...