TheLittlePoet Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hei! Som det står i emnetittelen, har jeg et problem; "(Windows (xp) gjenkjenner ikke ekstern harddisk (iomega)". Tror ejg må installere en driver/gi partisjonen et navn eller noe i den duren. Har søkt og lest på nettet, men har ikke klart å fikse problemet mitt. Noen som kan gi en kort og oversiktlig step by step-instruksjon på hvordan jeg skal gå frem for at windows skal kunne finne harddisken (den er ny og ubrukt). Pfh, takk! Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Sjekke diskbehandling. Start > Kontrollpanel > Administrative Tools > Computer Management > Diskbehandling Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 atm. følger jeg denne guiden (har xp), https://iomega-na-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1235. Er på step 3 - D. Det er en disk på toppen (som jeg ikke kan gjøre noe med), deretter disk C og disk D. Den øverste disken, mistenker jeg for å være den eksterne harddisken, men når jeg høyreklikker står det kun "help".. :S Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 ahhh, jeg blir gal! er det ikke et gratis program som fikser dette? Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 i og med at jeg ikke kan selektere den, betyr det at det kanskje er noe som feiler den?=/ får vel bare gå tilbake til butikken *sukk* Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg lurer på at det er en iomega ment for Mac? Hvis det er tilfelle, og hvis det er ingeting av data på den, dvs disken er nettopp tatt i bruk, så henviser jeg til det gratis program du ønsket, og det er nemmig å finne hvor else enn på https://iomega-eu-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/18590. Du må vel registrere deg før du kan download Iomega FAT32 Formatter. Om du ikke kommer langt med det, så skrive gjerne igjen her og du vil få mer. Men husk at det er alltid lurt å skrive mer detaljer om noe du har problem i data verden. (feks iomega model-type, gjerne bilde fra diskbehandlingen slik som johome spurte om, og annet. Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Det er en Prestige Desktop hard drive, 1 tb for pc/mac. Programmet du nevner fant ikke disken. Jeg leverer den tilbake asap. Takk for svar! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Kan du ta ett screenshot fra diskbehandling først da så vi får se hvordan ståa er? Du bruker da den pene knappen Print screen når du har diskbehandlingen åpen og limer inn i paint og lagrer som JPEG eller PNG og laster opp her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå