larsgj Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hei, skal ha eksamen i historie VG3 neste uke, og etter mye lesing (Pensum på 2 uker) går de små grå litt tregere enn vanlig og jeg trenger litt inspirasjon til ting jeg kan trekke inn. Oppgaven vil at jeg skal trekke inn hvordan musikk,arkitektur eller kunst kan gi et bilde av tiden det var laget på andre samfunnsområder. Kompetansemålet: gi eksempler på hvordan forskjellige uttrykk innenfor musikk, arkitektur eller bildekunst i en tidsperiode kan ses i sammenheng med utviklingen på andre samfunnsområder Alt som kan inspirere meg litt setter jeg kjempe stor pris på! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Litt usikker på om VG3 er nyere historie, eller ikke, men la gå: Er usikker på om dette blir relevant, men du har jo f.eks. "Brudeferden i Hardanger". Det er jo et uttrykk for datidens nasjonalromantiske ytringer, for å fremme norsk egenart. Der har du jo stavkirke i bakgrunn, en fjord, høye fjell, og en båt som nærmest er utforma som en vikingbåt. "Norske" symboler. Endret 27. november 2010 av Star Fox Lenke til kommentar
larsgj Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 jo takk for et fint forslag , tenkt litt på den selv får se om det blir med den eller om jeg kommer over noe annet spennende som kan gi et "blikk i tid" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå