Chatrine17 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Har 2x2 Gb Corsair Dominator 1066 mhz og vil doble RAM. Jeg finner ikke samma brikker i noen butikker og er usikker på hvilke brikker jeg skal velge. Her er noen muligheter: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s61607610&cols=161,1170,1199&o=produkt_pris_inkmoms&rev=1#prodlista men ingen av disse stemmer 100% med det som er listet opp i QVL for dette kortet. Det betyr vel ikke nødvendigvis at de ikke funker? Har det noe å si dersom man blander merker? Eller er det bare spesifikasjonene som er viktig. Vet at det er de tregeste brikkene som blir flaskehalsen. Jeg vurderer å prøve med enten disse eller disse fra kingston (same shit?) Noen som har en formening om det vil funke? I QVL er det støtte for varenummer KHX8500D2T1K2/2G mens det ene jeg linker til slutter på 4G... Endret 27. november 2010 av Chatrine17 Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Hmm...ser ut som om RAM fra kingston er på 2.2V mens den jeg har er på 2,1V. Det har kanskje noe å si? Kanskje det er bedre å prøve med denne som er av samme merke og med samme volt... Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Det jeg har sett av Kingston så betyr de siste bokstavene, eks. K2/4G at modulen er en del av et 4G kit som består av 2 moduler. Om du ser på en enkelmodul slutter aldri betegnelsen K2/XG, men eks. D2/2G som er en modul som ikke opprinnelig har vært del av et kit. Så om du har et Kensington kit hvor betegnelsen slutter på K2/4G er det likt 2 enkeltmoduler med samme typebetegnelse, men som slutter på D2/4G. Akkurat dette har lurt meg mange ganger fordi jeg trodde at de siste 2 tall/bokstavkobinasjonen alltid viste modulens kapasitet og ikke et evt. kit kapasitet. Om du ser på siden hos Amentio på andre Kensington moduler så stemmer informasonen over. Det stemmer også på Kensingtons hjemmeside. Håper jeg ikke gikk i surr her, det er ganske irriterende at forskjellige produsenter ikke følger en standard for å merke modulene på en mer forståelig måte. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Det jeg har sett av Kingston så betyr de siste bokstavene, eks. K2/4G at modulen er en del av et 4G kit som består av 2 moduler. Om du ser på en enkelmodul slutter aldri betegnelsen K2/XG, men eks. D2/2G som er en modul som ikke opprinnelig har vært del av et kit. Så om du har et Kensington kit hvor betegnelsen slutter på K2/4G er det likt 2 enkeltmoduler med samme typebetegnelse, men som slutter på D2/4G. Akkurat dette har lurt meg mange ganger fordi jeg trodde at de siste 2 tall/bokstavkobinasjonen alltid viste modulens kapasitet og ikke et evt. kit kapasitet. Om du ser på siden hos Amentio på andre Kensington moduler så stemmer informasonen over. Det stemmer også på Kensingtons hjemmeside. Håper jeg ikke gikk i surr her, det er ganske irriterende at forskjellige produsenter ikke følger en standard for å merke modulene på en mer forståelig måte. Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, om det i det hele tatt har noen betydning for mitt valg av RAM :O) Sikkert bare jeg som ikke forstår. Jeg skal ha 2x2 Gb i et sett, og alle settene jeg linker til er vel det. Om de er kompatible med mitt HK er vel en annen sak, og om det kan blandet merker og volt...? Endret 27. november 2010 av Chatrine17 Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hmm...ser ut som om RAM fra kingston er på 2.2V mens den jeg har er på 2,1V. Det har kanskje noe å si? Kanskje det er bedre å prøve med denne som er av samme merke og med samme volt... Finner akkurat det du skal ha via prisguide, men det er 2*1GB. Det er noe du kan vurdere for etter det jeg har erfart er det ikke mange % forskjell i ytelse mellom 6GB og 8GB med mindre du kjører noen spesielt "tunge" programmer. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Hmm...ser ut som om RAM fra kingston er på 2.2V mens den jeg har er på 2,1V. Det har kanskje noe å si? Kanskje det er bedre å prøve med denne som er av samme merke og med samme volt... Finner akkurat det du skal ha via prisguide, men det er 2*1GB. Det er noe du kan vurdere for etter det jeg har erfart er det ikke mange % forskjell i ytelse mellom 6GB og 8GB med mindre du kjører noen spesielt "tunge" programmer. Jeg vil helst ha full pakke med en gang når jeg først skal bruke opp de 2 siste RAM-slottene. Jeg kjører mye Adobe Photoshop og Adobe Lightroom...og gjerne Faststone image viewer og firefox samtidig...pluss pluss pluss.' Tror du denne vil funke?: Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Denne er samme merke, har samme timings og spenning som modulene du har så den bør funke bra. Du kan jo alltid teste det og om det ikke funker evt. benytte deg av angrefristen. http://www.amentio.no/datautstyr/Minne_og_minnebrikke/DDR2_PC8xxx/Corsair/Corsair-XMS2---Minne---4-GB--2-x-2-GB--TWIN2X4096-8500C5C-1017437.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå