Gå til innhold

Si opp abb på telenor internett - hva skjer med e-post adressen?

Anbefalte innlegg

Heisann!

I forbindelse med at mine foreldre skal flytte, sa de på fredag opp sitt internett abb. Dette er telenor adsl. Mine foreldre har hatt internett fra telenor i all evighet, vil tippe fra ca 1997-98 da med oppringt internett. Til abb ble det laget 4 e-post kontoer, en til hvert familiemedlem, så de har aldri hatt bruk for andre e-post leverandører som f.eks hotmail eller gmail. Vi "yngre" har gått over til andre alternativer.

Mine foreldre er altså ganske knyttet til disse adressene, og de ønsker derfor å beholde dem. Jeg har selvfølgelig fått laget gmail kontoer til de, men de nærmer seg 70 begge to, så gammel vane er vond å vende. De vil aller helst bruke samme adressen da de både husker den og er kjent med hvordan de kan sjekke denne på online.no, samt at "alle" har de gamle adressene. De har ikke en velfylt kontaktliste som de kan sende ut e-post til og fortelle at de har fått nye adresser, ellers hadde dette ikke vært et problem.

For å komme til spørsmålet; Mister de adressene når de har sagt opp abb eller kan de beholde dem? Min mor, som var den som ringte til telenor, fikk ikke helt med seg hva hun ble fortalt av kundeservice vedrørende dette. Hun mener det ble sagt noe om at de kom til å miste adressene, men at det fantes et frisurf abb som kunne være et alternativ. Hun klarte ikke helt forstå hva som ble ment med det. Normalt sett ville jeg selv ringt og snakket med telenor angående dette, men siden det nå er helg, og kundeservice dermed er stengt, får jeg ikke tak i de. Min mor fikk beskjed om at abb blir sagt opp f.o.m mandags morgen, slik at jeg skulle aller helst fått klarhet i dette før den tid.

Jeg setter pris på all informasjon jeg kan få!

-T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du ønsker den og den epost-adressen over til frisurf abonnement. Frisurf er oppringt abonnement uten mnds avgift, slik at du betaler ingenting for å ha dette abonnementet - men får beholde e-post adressen.

Merk at du/dere må ha 1 frisurf abonnement for hver e-post adresse

Lenke til kommentar

I og for seg er det likegyldig om adressen blir gjort om til en frisurf adresse eller ikke ikke. Poenget for min foreldres del er at de kan bruke samme e-post adresse og samme nettside for pålogging hvis de f.eks er ute og reiser og ikke bruker outlook.

Skal ringe til Telenor på mandagen, så får jeg selv høre hva de foreslår.

Takk for svar folkens!

-T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...