Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus G73J problem! Freezer under spilling


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bærbar pc (Asus G73J til kroner 11,000) for ca 2 måned siden og har hatt en del problemer. Pcen funket fint helt til jeg kjøpte Call Of Duty Black Ops. Når jeg prøvde å spille Black Ops hendte det noen ganger at skjermen ble helt svart og stoppen å reagere, etter 15 sec med svart skjerm kom bluescreen da restartes pc av seg selv. Dette skjer ikke hele tiden men veldig ofte. Ikke bare svart skjerm jeg har fått, har også fått:

 

1.Gråskjerm

2.svart med røde striper (loddrett)

3.grå skjerm med hvite striper (vannrett)

 

Siden problemet startet etter at jeg kjøpte black ops trodde jeg at Black ops var problemet, men akkurat samme problem skjedde med Battlefield Bad Company 2 og Crysis (Som jeg har hatt siden jeg kjøpte pcen, aldri vært problem med det før nå)

 

Vet noen hvordan man kan fikse dette?

Takk for svar

Endret av emilzxc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

fikk samme problem etter at jeg kjørte siste cod.

Hatt g73jh siden launch her i Norge og har ikke hatt noen problemer før dette.

Etter litt googling fant jeg en løsning på supportsiden til Asus, der de anbefaler å avinstallere displaydriver og reinstallere fra medfølgende cd.

 

1. Gå på devicemanager og avinstaller VGA driver (hak av "slett driverfiler" også tror jeg, mulig der det står uninstall)

2. Reboot

3. Installer VGA driver fra cd

4. Reboot

 

Har fungert fint til nå uten å oppdatere driveren igjen. Tenker å prøve på 9.x driveren da jeg ikke fikk problemer før 10.x

Det var 8.x som fulgte med på min cd.

 

Edit: Kan finne igjen supportsiden jeg fant hvis du vil, men har den ikke lagret her atm.

Endret av Issun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...