mfb Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Kjøpte meg ny mobil i dag med abonnement frihet m/mobilsurf som gir meg 500mb i måneden. ettersom jeg ikke kommer til å bruke mobilen til mer enn spotify og facebook tenkte jeg 500mb er mer enn nok. jeg har spotify premium så jeg kunne ha sangene mine tilgjengelig i offline mode og har såpass mange sanger der at jeg ikke gidder å bruke den i online mode. det kommer kanskje en 10 sanger nye hver måned så det å synkronisere da bør ikke koste allverdens. når jeg gikk på spotify da synkroniserte jeg spillelistene mine med mobilen, og jeg vet at sangene "lagres" på telefonen. når jeg sjekket datatelleren på tlf min nå stod det "alle sendte: 13,28 mb" og alle mottatte 1,23gb. jeg har altså lastet ned for 1,23 gb på én dag, når jeg kun har 500mb på en hel måned. kommer jeg til å få en helt vanvittig mobilregning da? leste at telenor har 12,5kr per mb nedlastet. da blir det isåfall 723 mb X 12,5 = 9037,5 for det jeg overskred :( :( er dette riktig? Lenke til kommentar
opo Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hei, tror telenor har maks 10kr dagen i datatrafikk. Mener at de bare struper datalinja di når du har gått over grensa. Men er nok lurt å synce spotify over wlan Har telenor selv og syns det fungerer veldig bra og har aldri fått noe voldsomme regninger på datatrafikk. Men ring telenor og sjekk. De er hyggelige! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Med Mobilsurf har du en makspris på 599,- pr månde, og hastigheten settes ned til 100kbit/s når du paserer 6GB. Du kan også sjekke forbruket via MineSider, på Telenor.no Endret 27. november 2010 av Blunderguff Lenke til kommentar
practiz Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 De fleste datatellerene på mobiltelefonene er totale, dvs sammen med ting du har brukt på wlan også, eventuelt kan du laste ned Telenor App hvis det er iPhone eller en type Android telefon, i Android får du også en widget som viser en "nedtelling" til forbruket ditt er brukt opp. Denne setningen er også riktig: "Med Mobilsurf har du en makspris på 599,- pr månde, og hastigheten settes ned til 100kbit/s når du paserer 6GB." men kan legge til at hvis du ikke har MobilSurf, så er prisen pr mb 5,-, maks pris pr dag på 10,- Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Legger med en link til en annen som har hatt problemer med spotify i offline modus: Spotify trøbbel... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Ser det er en del som har hatt overdreven databruk med iphone 3GS/4 på kun kort tid,muligens det samme som har hendt hos deg. http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=248414 Endret 27. november 2010 av taz Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Legger med en link til en annen som har hatt problemer med spotify i offline modus: Spotify trøbbel... Tja - det der skyldes heller brukers egen inkompetanse. Han brukte ikke offline delen, men stod online hele tiden, han roamet i utlandet og resultatet gav han hva mange andre opplever en himla stor regning, hvorpå de sutrer om at det er alle andres skyld etterpå. Offline betyr at listene "lagres" på telefonen, men hvis det er gjort endringer på listen synkes disse, eventuelt om det er første gang så lagres alt osv. Det kan bli rimelig mye MB for så si det slik. Når du starter appen så kan du velge offline eller online - velger du offline fjernes sangene som ikke kan spilles i offlinemodus. Velger du online blir det datatrafikk. Hva du for så vidt også kan gjøre er jo å stille inn på innstillingene i programmet. Feks har du mulighet å fjerne for synking via 3G. Jeg har min på siden Onecall har fri bruk ut året, men fjerner den og aktiverer wlan hjemme, slik at dette er noe telefonen gjør om natten eller morningen uten kostnad for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå