Gå til innhold

Iphone 4 ringer en gang, før samtalen brytes...

Trondor

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et snodig problem med min iPhone4 som jeg ikke finner noe løsning på.

Når tlf ringer, så ringer den kun en gang, før de som ringer kommer rett på tlf.svar og jeg ender opp med et tapt anrop.

For ca 3 uker siden sleit jeg med dette i 3-4 dager til den plutselig begynte å fungere normalt igjen.

I går startet den på igjen, og driver med dette enda. Har siste iOS på den.

Begynner å lure på om det er Telenor (som er mobilselskapet jeg benytter), som roter dette til.

Noen der ute med synspunkter/hjelpende hånd?

mvh Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Når tlf ringer, så ringer den kun en gang, før de som ringer kommer rett på tlf.svar og jeg ender opp med et tapt anrop.

For ca 3 uker siden sleit jeg med dette i 3-4 dager til den plutselig begynte å fungere normalt igjen.

Begynner å lure på om det er Telenor (som er mobilselskapet jeg benytter), som roter dette til.

mvh Trond

Jeg kan prøve å betrygge deg med at du er nok ikke den eneste som opplever dette, jeg jobber selv i mobilbutikk og har folk innom nesten daglig med dette problemet på flere typer terminaler, siden du har iPhone 4 så kan det være lett å feilsøke.

1.

Har du klippet til microsim eller kjøpte du dette nytt sammen med telefonen ?

- du kan eventuelt prøve ett nytt simkort, anbefaler helst å kjøpe ett microsimkort

2.

Har problemet vart igjennom flere oppdateringer ?

- har vært borti endel som problemet har fulgt opp på flere oppdateringer.

3.

Har telefonen stått på over lengre tid ?

- telefonen har ett minne som vil fylle seg opp jo lengre telefonen er på, veldig rare ting kan skje, pass på å skru av og på telefonen engang imellom, telefonen trenger dette :)

Slå av all viderekobling, ring ##002# så slår du av all viderekobling,

eller...

Du kan eventuelt prøve å ta en recovery av telefonen, dvs ikke oppdatere programvaren men heller reinstallere den.

Pass på å sikkerhetskopiere før du gjør dette, men reinstalleringen er enkel, koble telefonen til iTunes, hold "hjem"-knappen og "lås"-knappen inne frem til skjermen slukker helt, så slipper du "lås"-knappen, men fortsetter å holde inne "hjem"-knappen frem til det står på skjermen at telefonen er i "(DFU) Recovery Mode". iTunes vil oppdage at det er en ny enhet og den ber deg gjennopprette den.

MERK: Hvis du kjøpte telefonen via Telenor, er det viktig at du har Telenor simkortet i, kjøpte du via Netcom, bruk Netcom simkort.

Lenke til kommentar

Heisann!

mvh Trond

Jeg kan prøve å betrygge deg med at du er nok ikke den eneste som opplever dette, jeg jobber selv i mobilbutikk og har folk innom nesten daglig med dette problemet på flere typer terminaler, siden du har iPhone 4 så kan det være lett å feilsøke.

1.

Har du klippet til microsim eller kjøpte du dette nytt sammen med telefonen ?

- du kan eventuelt prøve ett nytt simkort, anbefaler helst å kjøpe ett microsimkort

Kjøpt nytt simkort.

2.

Har problemet vart igjennom flere oppdateringer ?

- har vært borti endel som problemet har fulgt opp på flere oppdateringer.

Samme har skjedd igjennom flere oppdateringer

3.

Har telefonen stått på over lengre tid ?

- telefonen har ett minne som vil fylle seg opp jo lengre telefonen er på, veldig rare ting kan skje, pass på å skru av og på telefonen engang imellom, telefonen trenger dette :)

Selv om jeg slår av tlf helt, fortsetter problemet.

Slå av all viderekobling, ring ##002# så slår du av all viderekobling,

Det jeg har prøvd er å forlenge tiden før man blir satt over til tlf.svareren, men vil prøve dette ASAP :)

eller...

Du kan eventuelt prøve å ta en recovery av telefonen, dvs ikke oppdatere programvaren men heller reinstallere den.

Pass på å sikkerhetskopiere før du gjør dette, men reinstalleringen er enkel, koble telefonen til iTunes, hold "hjem"-knappen og "lås"-knappen inne frem til skjermen slukker helt, så slipper du "lås"-knappen, men fortsetter å holde inne "hjem"-knappen frem til det står på skjermen at telefonen er i "(DFU) Recovery Mode". iTunes vil oppdage at det er en ny enhet og den ber deg gjennopprette den.

Ok, prøver dette hvis ikke det å slå av all viderekobling fungerer.....sukk

MERK: Hvis du kjøpte telefonen via Telenor, er det viktig at du har Telenor simkortet i, kjøpte du via Netcom, bruk Netcom simkort.

Har Telenor-kort i telenor-mobil

Tusen takk for et langt og velskrevet svar..will keep you posted!

mvh Trond

Lenke til kommentar

Da har jeg slått av all viderekobling ##002#.

Det som nå skjer er at de som ringer hører at det ringer 2 ganger..så får de opptattsignal.

Iphonen min ringer en gang..så får jeg tapt anrop.

Da blir recovery det neste, før jeg går til innkjøp av en ny windows7 tlf. på pur faen!

Lenke til kommentar

Hei! Ja, jeg har funnet ut hva som er galt med min telefon, i hvert fall. Tenkte at det muligens var noe galt med simkortet, så jeg byttet simkort med tvillingkortet jeg akkurat hadde satt i iPad'en. Det virket (da lå selvsagt det opprinnelige simkortet på kjøkkenbordet). Så da konkluderte jeg naturligvis med at det var noe galt med det opprinnelige simkortet. Satte deretter inn det opprinnelige simkortet i iPad'en og trykket inn koden og prøvde for moro skyld å ringe meg selv igjen. Da var problemet gjenoppstått. Tok ut simkortet fra iPad'en igjen og ringte meg selv - og da var det i orden igjen. Satte kortet inn i iPad'en nok en gang, men unnlot å trykke inn koden, og det virker fortsatt.

Konklusjonen hos meg må da være at det er tvillingkortet som skaper krøll, og vil kontakte Chess i morgen for å høre om de har en løsning på problemet.

Håper dette hjelper deg, også.

Lenke til kommentar

Hei! Ja, jeg har funnet ut hva som er galt med min telefon, i hvert fall. Tenkte at det muligens var noe galt med simkortet, så jeg byttet simkort med tvillingkortet jeg akkurat hadde satt i iPad'en. Det virket (da lå selvsagt det opprinnelige simkortet på kjøkkenbordet). Så da konkluderte jeg naturligvis med at det var noe galt med det opprinnelige simkortet. Satte deretter inn det opprinnelige simkortet i iPad'en og trykket inn koden og prøvde for moro skyld å ringe meg selv igjen. Da var problemet gjenoppstått. Tok ut simkortet fra iPad'en igjen og ringte meg selv - og da var det i orden igjen. Satte kortet inn i iPad'en nok en gang, men unnlot å trykke inn koden, og det virker fortsatt.

Konklusjonen hos meg må da være at det er tvillingkortet som skaper krøll, og vil kontakte Chess i morgen for å høre om de har en løsning på problemet.

Håper dette hjelper deg, også.

Nå sier vel ikke Trondos noe om han har tvilling-tjeneste eller ei. Men har du ipad på tvillingkort får man trøbbel i form av tapte anrop - nærmest konsekvent. Netcom har i allefall en fiks på problemet og har hatt dette lenge - Mobilt bredbånd tvilling. Dersom du har datapakke eller inkludert data på abonnementet ditt kan du ha f.eks en ipad på et tvillingkort.

https://netcom.no/tjenester/internett/mbtvilling.html

Data og tale virker sømløst om hverandre. Om andre operatører har denne tjenesten sjekklet jeg kjapt: chess - svaret er vel nei:

http://www.chess.no/tjenester/mobiltjenester/tvilling2/

Telenor - Kan ikke se at de har denne tjenesten...enda (men de har vel sagt at de skulle få en slik tjeneste når ipad kom mente jeg å lese et sted)?

Trondos:

Dersom du ikke har tvilling på abonnementet ditt - Har du prøvd å bytte sim?

Har du sjekket med telenor om de ser noe galt på abonnementet ditt (f.eks deres teknisk support avdeling?)

Hjelper det å skru av 3G?

Kan jo også være at telefonen faktisk må på service...

om noen lurer - ja, jobber i Netcom :)

Endret av Lorimar
Lenke til kommentar

Ringte Chess i dag, og de bekreftet fra teknisk det som Lorimar skriver over; at de pr i dag ikke har en løsning på dette som f.eks. NetCom har. De var imidlertid glade for tilbakemeldingen og sa de ønsket å jobbe frem en løsning på dette.

Greit å få dette bekreftet, så da blir det en "work-around" for min del de gangene jeg er nødt til å bruke 3G-biten på iPad'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...