Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettverk problem med GIGABYTE GA-P55A-UD4

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et problem med mitt det innebygde nettverkskortet på pcen min. Er ikke sikker på om det er hardware eller software feil. Feilmeldingen jeg får er enten at "windows couldn't automatically bind the IP protocol stack to the network adapter" eller at jeg ikke har plugget i nettverkskabelen. Jeg vet at nettverkskabelen fungerer siden jeg bruker den til min laptopp. Jeg har instalert de siste driverene for hovedkortet mitt så der skal det ikke være et problem.

Jeg hadde dette problemet for en stund siden men da fikset det seg selv etter et par timer. Nå har det godt to dager og jeg har prøvd det meste. Etter et google søk så ser jeg at andre har hatt lignende problem men at dette ble fikset med nye drivere eller reperasjon/avinstalering av antivirus e.l. Jeg kjører win7 64, og pcen er ganske ny. Den har fungert bra uten andre problemer enn dette. Jeg sitter på NTNU sitt nettverk så jeg har ikke kontroll over noen av nettverks innstilingene. Håper at noen kan komme med noen smarte forslag :D

Mvh Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med flere kabler, hvis du ikke får koblet til kan du jo prøve å reformatere, og se om det funker.

Utenom det kan du prøve å gå tilbake i tid, kanskje det er programvare relatert. Hvis du bruker systemgjennoppretting via kontrollpanel kan det hende du får gått tilbake i tid hvor det fortsatt funker. Hvis ingenting av det funker tror jeg nok nettverksporten på hovedkortet har tatt natta. Men det er vel mulig for å kjøpe et PCI nettverkskort med Ethernet inngang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...