Brandes Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Heisann, nå begynner militærtjenesten min seg her oppe i nord endelig å nærme seg slutten, og tankene begynner å fokusere seg på min fremtid. At jeg har ønsket å studere noe innen økonomi, har jeg lenge vært klar på, men frister lite å studere videre i Norge. Drømmen er da Tyskland, et land jeg lenge har hatt sansen for. Min tysk er for tiden ganske ok, og jeg er ikke minst sugen og lærevillig, så tror og håper det skal gå relativt smertefritt å lære språket skikkelig med litt ekstra språkkurs osv. Hvilken by osv. er ikke så nøye, så lenge universitetet/skolen holder et godt nivå og gir muligheter for et godt miljø. Men er det noen som er kjent med Tyskland som utdanningsland og kan fortelle litt? Kan anbefale skoler/byer? Og ikke minst hvordan kravene for å komme inn er. Jeg har ikke verdens beste snitt (rundt 4,5) da jeg først ble voksen og fikk litt ambisjoner på VG3, men håper ikke dette gjør saken umulig for meg. Hvis jeg var litt uklar noen steder, bare spør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå