Nedward Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Dette er et ganske rett fram spørsmål: Hvordan lodder man egentlig med loddetråd uten fluss?. Skal man ha fluss på loddepunktet først? Hva gjør man egentlig?. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Enkelt og greit: ja. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Ok, takk!. Når vi er inne på det, hva er forskjellen på "rosin flux" og "no-clean flux"?. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Rosin flux er jo harpiksfluss. Den etterlater en litt brunaktig substans(ligner på kvae). No clean etterlater en blank substans som du ikke så godt ser. Hva som er best av de to aner jeg ikke... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Takker for svar og god hjelp. Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Kan legge til at poenget med "no clean" fluss er at man slipper å vaske etterpå. Tingen er at andre typer fluss er gjerne elektrisk ledende så om det ikke vaskes bort så kan det være at elektronikken ikke virker slik den skal. Jeg har tabbet meg litt ut med dette å bennyttet fluss som ikke var "no clean" dette resulterte i at jeg så gnister rundtomkring på kretskortet. Nå skal det også nevnes at "no clean" fluss også bør vaskes av slik at kortet blir litt finere å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå