Gå til innhold

[LØST] Hvordan gi applikasjoner full tilgang til maskiner i et domene?


Anbefalte innlegg

Backburner: Et program for å kunne bruke flere pcer i nettverk til å rendre sammen på 3D animasjoner (renderfarm).

 

Jeg har et nettverk hjemme som tidligere var basert på arbeidsgrupper. Altså ingen konkret server. Backburner fungerte fint.

 

Nå setter jeg opp et domenenettverk. Det er første gang jeg gjør det, så at det blir en del problemer er mildt sagt forventet. Problemet er at jeg nå begynner å få litt styring på hvordan det fungerer, bortsett fra Backburner. Uansett hva jeg gjør, så får jeg ikke kontakt mellom pcene i backburner.

 

Domeneserveren er også manager for Backburner, altså den som styrer hele renderfarmen. Problemet er at ingen andre pcer som kjører Backburner Server får kontakt. (Backburner Server er det som skal kjøres på alle pcene i renderfarmen.) IP-adresser er i orden, og brannmuren er slått helt av, så det er ikke noe problem.

 

Er det noen som vet hva jeg må gjøre, eller har en generell ide om hva jeg bør gjøre for at applikasjoner skal få full tilgang til andre pcer på nettverket?

 

Domeneserveren er Win2008R2. Programmet Backburner har så godt som ingen innstillinger, utover å henvise til IP-adressen til Manageren.

 

Takker veldig for svar :)

 

LØST: Windowsbrannmuren var på, den forbanna dritten! Var helt sikker på at den var slått av ...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...