Gjest deprimert gutt Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hmm, hvor skal jeg begynne? Jeg og dama har(eller hadde) vært sammen i 1 år og 2 mnder, men i går kveld kom hun frem til det at det ikke gikk lenger. Vi bor ca 3 timer fra hverandre, og jeg er selv 17 år, så har ikke førerkort, og heller ikke sjangs til offentlig transport på grunn av min psykiske helse sier nei takk og stopp til og ta buss. Har slitt med angst og spessielt i slike situasjoner på busser og slikt, så det har rett og slett blitt et fobi dei 2 siste åra. Og vil tro det er det som har ødelagt det meste, med at jeg ikke har kommet meg inn til henne så ofte. Jeg blir 18 nå i neste mnd, og snart ferdig med førerkort så det hadde ikke vært noe problem om 1 mndes tid eller 2 får min del hvertfall. Vi kom frem til at vi kunne kansje finne tilbake igjen på den tid. Men hun vil så gjerne være venn med meg hvertfall frem til det, men jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer det! jeg sa jeg skulle prøve hvertfall, men jeg føler meg helt ødelagt! Og litt av grunnen til at jeg skriver her, er på grunn av jeg ikke har noen og snakke med dette her om, og jeg føler får og snakke med noen men er ingen rundt meg som bryr seg i det hele tatt selv om jeg har prøvd. Og er så tungt og holde dette inne får seg selv. Jeg vil så gjerne ha henne tilbake! jeg elsker henne mer enn noe annet her i verden! Er det noen som har noe tips til hvordan jeg kan få det til? Har tenkt på henne helt siden dette skjedde, og har ikke sovet noe nesten heller og bare gråter og gråter og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Og jeg føler meg helt hjelpesløs uten henne også. Hun har gjort så forferdelig mye får meg som jeg ikke vet hvordan jeg skal takke henne får. Har hatt en ganske brå oppvekst og hun har støttet meg, og hun har til og med gjort slik at jeg klarte og få meg en jobb, ettersom jeg ikke har gått skole på noen år nå og rett og slett var helt borte vekk, men så kom hun inni livet mitt og hjalp meg. Jeg klarer ikke tanken på dette her. Får vondt inni meg! Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Mitt råd er å fokusere på deg selv fremover en god stund, prøv å bli mer selvstendig og bli kvitt angsten din. Kjærlighetssorg suger, men det blir bedre med tid. Prøv å ikke tenk på hun, ikke snakk med hun, ikke besøk facebooken hennes osv osv.. Lag deg et liv uten hun. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hei! Kjærlighetssorg og generelt det å miste noen man er avhengig av er alltid ekstra ille når du, vel, er avhengig av dem. Du sier du er avhengig av henne, dette vil ALLTID være et problem uansett om dere blir sammen igjen eller ikke, fordi sjansen for å miste henne igjen er jo alltid der. Derfor må du klare å stå på egne ben. Tenk over nå hvem du er i verden, og hvem du VIL være. Tenk over hva du kan gjøre med deg selv og i livet for å bli den du vil være. Begynn å arbeid mot det....steg for steg. Vil du være han som er avhengig av en jente for å få deg jobb? Det vil nok ingen, heller ikke du. Kom deg ut av det. Begynn med noe du brenner for. Språk? Reise? Ekstra jobb? Vær stolt og glad! Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg får vel prøve og stå på mine egne ben, men akkurat nå så vet jeg ikke om jeg klarer det. Føler meg helt ødelagt, og savner henne så mye t jeg blir gal Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Gjør som meg, gå ut på byen med en kompis og snakk med andre damer fikk hvertfall opp selvtilliten min igjen Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg tror ikke du kan gjøre så mye med situasjonen til eksen din før du får lappen. Når (og hvis) du består førerprøven kan du kjøre til henne og snakke om forholdet deres. Frem til den tid synes jeg du skal prøve å tenke på andre ting, fokusere på skole, venner og hobbyer (f.eks. trening). Verdsett tiden du har for deg selv. Angående kjærlighetssorg vet jeg hvordan du har det. Det er bra at du har kjærlighetssorg, det viser at du er menneske og at du har følelser for jenten. Det fine med kjærlighetssorg er at det blir lettere og lettere for hver gang man føler den. Du vil sette pris på denne tiden senere, når du kan ta lettere på livet når det går deg imot (og det vil det). Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Å bli deprimert er helt normalt når det skjer brudd. Det verste du kan gjøre nå er å fortsette å tenke på henne. I alle fall hele tiden. Sett av et lite tidspunkt hvor du tenker på henne, men ikke mer. Det handler om å begrense tidsrommet. Vær med venner, snakk med dem. Bedriv fysisk aktivitet - du føler deg bedre da. Gå gjerne ut på byen også og ha det gøy. Jeg har selv erfart at enkelte brudd kan være harde å komme gjennom. Bare ikke la det gå utover resten av livet ditt! Det kommer til å gå fint etter hvert. Du må bare være tålmodig Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Har nett vært ute med noen kompiser, men følte ikke det hjalp noe hverken når jeg var ute, eller nå. Huff huff. Håper jeg får henne tilbake. Vist ikke så får jeg håpe sorgen snart går over, får får vondt inni meg, om jeg kan si det rett ut Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 2 dager siden hun dumpet deg? Gi det tid, du kommer ikke over kjærlighetssorg på et par dager.. Du må bare akseptere at du kommer til å være trist en stund fremover. Om du kommer over hun på et par dager har du aldri hatt følelser for hun.. Ellers hadde det vært noe psykisk gale med hjernen din. Hun var en stor del av livet ditt i en god periode, du kommer ikke til å bare glømme det. Jeg tenker ennå av og til på x-ene mine som jeg var med i flere år, jeg kan fortsatt ha et normalt liv og ha normale forhold. Hun kommer alltid til å være en del av deg, men trust me, det blir mye lettere med tid, du kommer alltid til å savne hun litt men du kommer ikke til å bli deppa av å tenke på hun. Å dra ut med kompiser kommer ikke til å hjelpe deg de neste dagene, ikke one night stands heller. Bare ta deg tid til å være litt trist. Det er mye lettere å være trist og få det ut alene enn med venner, spesielt med gutter. Ikke for å være bitchy eller noe, men jeg ville ikke lagt for mye håp i å bli sammen igjen, når jenter slutter å ha følelser for gutter er det sjeldent de får det tilbake. Om du finner ut at hun ikke vil ha deg tilbake, så er det bedre å bare få hun ut av livet ditt, å være venn med hun kommer bare til å gjøre det 100 ganger vanskeligere å komme over hun. Ett lite tips, jenter flest liker selvstendige gutter. Det er også det som er best for deg selv. Fokuser på skule/jobb, venner og familie. Du er bare 17, ingen behov for å gifte deg ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå