Danieluh Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Heisann! Har surra rundt på nettet i hele kveld uten å finne noe som virker. Jeg har en skole-pc jeg kjøpte ut da jeg slutta på videregående for halvannet år sia. Nå tenkte jeg å formatere den og installere W7 så pcen kanskje er brukanes til noe.. Men den har BIOS passord, og den er vel lagra i eeprom regner jeg med.. Hjelper ikke å ta ut bios-batteri, og jeg har prøvd litt koder i dos som default -o 70 2E - o 70 FF - q Noen som har noen gode metoder jeg kan prøve ut? Det er en Dell Latitude D531 med bios-revision A00 fra 23.04.2007. På forhånd takk :-D Endret 26. november 2010 av Danieluh Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Det skal fungere å ta ut BIOS batteriet. Regner med du ikke hadde laptop batteriet i når du prøvde dette? Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Hadde ute alle strømkilder, og alt i bios ble resatt unntatt passordet.. Så klokka, boot sequence og alt blei resatt.. Men ikke passordet :/ Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Om bootsequence ble resat så skal den vel kunne boote fra cder? http://www.technibble.com/how-to-bypass-or-remove-a-bios-password/ Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Omvendt.. Etter den ble resatt booter den ikke fra cd.. Men er bare å trykke F12 og velge booting fra cd manuelt da Endret 27. november 2010 av Danieluh Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Dell har BUIOS-passord i egen chip (sikkerhet mot bl.a. tyveri av maskin). Maskinen må inn til service for å løse på passordet. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Nå har jeg lært noe nytt om Dell maskiner fra google. Aldri kjøp brukt Dell, eller ny egentlig også. Det ser faktisk ut til at Dell maskiner har en unormal seig BIOS. Det er en del folk ebay som påstår de kan generere denne koden du trenger for deg, men det får du gjøre på eget ansvar. Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Det ser faktisk ut til at Dell maskiner har en unormal seig BIOS. Det inntrykket har jeg også fått, så det stemmer nok bra..! Hvor mye skal de ha for å generere slike passord da? Er i kontakt med en på freakforum som skal ha vært med i prosessen med å kjøpe inn pcene som skulle snakke litt med Dell, så får se hva som skjer.. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Tips for Dell Latitude her: http://www.tech-faq.com/reset-dell-bios-password.html Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Takk for link tingo! Bare synd programmet lukker seg så fort det blir åpna :/ Prøvd å åpne via cmd, men funker like dårlig uansett.. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Du må lese output vettu. Skriv inn servicetagen i cmd etter adressen til programmet. Endret 29. november 2010 av DeadManWalking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå