pierce007 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Sitter med en Sony VGN-AR41S Oppgradere fra 2 til 4 GB fungerer fint. Harddisk oppgradering skal og fungere - ikke sjekket pris på dette enda. Bytte ut trådløse nettverkskortet - er dette mulig, rimelig? Hva med skjermkort? Evt HK? Link til speq: http://www1.uk.shopping.com/Sony-SONY-VAIO-VGN-AR41S-VAIO-VGN-AR41S/info Lenke til kommentar
IonNight Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Sitter med en Sony VGN-AR41S Oppgradere fra 2 til 4 GB fungerer fint. Harddisk oppgradering skal og fungere - ikke sjekket pris på dette enda. Bytte ut trådløse nettverkskortet - er dette mulig, rimelig? Hva med skjermkort? Evt HK? Link til speq: http://www1.uk.shopping.com/Sony-SONY-VAIO-VGN-AR41S-VAIO-VGN-AR41S/info Jeg anbefaler deg å kjøpe ny, siden gamle ram brikker er dyre, skjermkort til bærbar er dyrt fordi det er lite. Prosessor blir også dyrt. Hvis du kjøper ny,kjøp Asus, for all del, ikke kjøp acer. Det er bare dritt. Komplett pleier å ha bra tilbud iblant når det er 1337 Week, +/- 4-5000 Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 har vurdert det og.. men siden maskinen fungerer helt utmerket så..... RAM brikkene får jeg får rundt 700 etter raskt søk. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg har nettopp oppgradert en ca. 3 år gammel HP 6715b. Satt inn 2 GB ekstra RAM og SSD. Det gjorde at jeg kunne fortsette å bruke laptopen. Hadde vært synd å måtte kvitte meg med den da den har et veldig godt tastatur, god byggekvalitet og matt skjerm (virker som glossy har tatt helt over). Vil absolutt anbefale SSD. Det har gjort maskinen helt utrolig responsiv og rask. Siden SSD er relativt dyrt kjøpte jeg bare en på 40 GB (du får 60 GB til ca 1000 kr), men har byttet ut DVD-rom med en HDD på 500 GB. Jeg er utrolig fornøyd. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Byttet ut DVD rom med HDD? ER det mulig? Regner da med og at du byttet ut eksiterende HDD med SSD? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg byttet ut eksisterende HDD med SSD, ja. Så tok jeg ut hele DVD-spilleren og satt inn en caddy som jeg kunne sette en annen HDD i. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Jeg byttet ut eksisterende HDD med SSD, ja. Så tok jeg ut hele DVD-spilleren og satt inn en caddy som jeg kunne sette en annen HDD i. er dette noe standard greier , eller finnes det forskjellige typer til forskjellige maskiner? hva om jeg nå da feks har 2 harddisker da? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det er ikke mulig på alle laptoper, men er vel ganske mange man kan gjøre det på. Du kan søke på ebay etter "2nd HDD caddy + din maskin". Hva du mener med den siste setningen der skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Det er ikke mulig på alle laptoper, men er vel ganske mange man kan gjøre det på. Du kan søke på ebay etter "2nd HDD caddy + din maskin". Hva du mener med den siste setningen der skjønner jeg ikke. nei jeg har jo stk harddisker i maskinen min - du nevnte om å bytte disken med SSD. vil dette har noe betydning? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Hvis du har 2 stk HDD så har du kanskje ikke bruk for å bytte ut DVD-rom med en tredje HDD? Da er det bare å skifte ut en av HDD'ene og sette inn en SSD. EDIT: Sikker på at du har 2 x HDD, og ikke en som har to partisjoner? Endret 29. november 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Hvis du har 2 stk HDD så har du kanskje ikke bruk for å bytte ut DVD-rom med en tredje HDD? Da er det bare å skifte ut en av HDD'ene og sette inn en SSD. EDIT: Sikker på at du har 2 x HDD, og ikke en som har to partisjoner? ok! nei, har 2x160GB... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå