Anderspr0 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Min nybyggede pc (2dager) crash'er under spilling. Kjøpte prosessor med vifte, og det er litt pasta av fabrikken, men jeg har en misstanke om at jeg må ha mer og direkte på prosessoren. Under "lett" spilling ligger loaden på 50-60 grader. Vil ny pasta hjelpe på med mitt "problem"? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 50-60 grader vil ikke gjøre at PCen din krasjer. Hva som skjer når den "krasjer"? Bluescreen? Slutter PCen plutselig å få strøm? Går skjermen i svart selv om den fortsatt er på? Ut fra det jeg har sett, er det ofte størst sjanse for at det er RAMen som er defekt fra fabrikk. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 50-60 grader vil ikke gjøre at PCen din krasjer. Hva som skjer når den "krasjer"? Bluescreen? Slutter PCen plutselig å få strøm? Går skjermen i svart selv om den fortsatt er på? Ut fra det jeg har sett, er det ofte størst sjanse for at det er RAMen som er defekt fra fabrikk. Bildet fryser og hører en brrrrrr lyd, dette er helt til jeg starter maskinen på nytt. Skjedde etter ca 20-30 min med spilling. Leste en annen tråd på ett forum, der det var en som fikk samme crash, han fylte på med mer pasta og har ikke hatt noen crash siden, kanskje det funket, kanskje bare en ren tilfeldighet. Skal ivartfall bestille mer pasta og påføre, i håp om at det blir bedre blir i allfall ikke noe værre? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 lol, det må vært tilfeldig. Min CPU kjører fint på 70-80 grader uten den krasjer. For mye pasta kan også fører til høyere temperatur, Pasta skal til for å fylle ut de små hullene mellom cpu og overflaten på kjøleren. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Husk å fjerne den gamle pastaen først da, og ikke ta på for mye. Hvordan er det med temps skjermkortet ditt da? Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Nå når jeg kjører den normalt med internett ligger den på ca 38-40 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå