657 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Tenkte eg skulle kjøpa meg ein PC. Har funne delar, og fått litt hjelp frå vennar. Har då aldri laga ein PC sjølv, men har godt over gjennomsnittleg kunnskap om det. Eg lurte på om nokon kunne sjå gjennom lista, og sjekka at alt passar saman, og om de måtte ha noko å seie på det eller nokon tips til forbetringar? Skal bruka PCen til gaming for det meste. Tenkte å bruka rundt 9000 kr totalt. Høyrd at overklokking skal kunna fungera bra. Men det er ikkje noko eg vil satsa på med det fyrste! Liste frå Komplett Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Anbefaler uansett absolutt å legge til f.eks. denne som OS disk og denne som cpu-kjøler... Da får du en dramatisk hastighetsforbedring ved oppstart og bruk av OS samt applikasjoner som ligger på SSD'n, og, med cpu-kjøleren får du en mer stillegående pc/bedre avkjølt cpu, som da også er godt forberedt på overklokking. Overklokking med stock-kjøler er uansett ikke anbefalt. Lenke til kommentar
Masterminders Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 enig med IRobot, ville også lagt til en ssd disk da det har myyye og si på feelingen du får på pcn;) Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Lurer også på hva du skal med Antec 900 når du har Mikro ATX hovedkort.... Her kan du spare rundt 600kr på å velge et mer passende kabinett med tanke på komponenter... http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&bn=10154&sortBy=p&zbo2=true&filter=PRICE.-500. Ville absolutt lagt penger i SSD fremfor Antec 900... f.eks dette kabinettet er rimelig og ser stilrent ut...: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580501#reviews Lenke til kommentar
phlake Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Med mindre du trenger 8gb ram til video-, musikkproduksjon, rendring e.l, så jeg ville gått for 4gb xms3 1600mhz cl8, til 6-700kr isteden, og kjørt Define R3 kabinett som er billigere og meeeeeeeeeeeeeget bra og stilig. Ville også hatt et ATX hovedkort, ikke mATX :o) Da har du noen hundrelapper ekstra å bruke på skjermkort eller ssd. Tror dessuten du vil få denne pakken billigere på f.eks dustinhome.no eller amentio.no, men det varierer fra produkt til produkt :o) Lenke til kommentar
657 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Fekk eit tips om å kjøpe det kabinettet, for det var godt med kjøling. Det kabinettet du anbefalte, vil det gje nok kjøling? I så fall går eg for det kabinettet, CPU-kjølar og SSD. RAM: Hovedkortet støttar berre "PC3-10600, PC3-8500" (1333MHz) og det er derfor unødvendig å kjøpa 1600MHz. Dessuten tenkte eg å bruka eit eller to av minnekorta til PCen til famlien, som er noko gammal. Når eg er innpå det: kva skjer når eg koplar DDR3 RAM på eit hovedkort som ikkje støttar meir enn DDR2? Edit: Hovedkortet valt eg rett og slett fordi det var det mest solgte på Komplett. Veit ikkje så mykje om kva som skal til, så antok det ville væra bra Endret 26. november 2010 av 657 Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Til ditt oppsett mener jeg det er mer enn nok ventilasjon i Ace Ecco 220 Micro. Det følger med 2 vifter som er installert bak, og når du evt. installerer Corsair H50 får du 1 til overs som du kan montere foran for å trekke luft ut av kabinettet (plass til totalt 2 foran.) Du kommer langt med kun 4GB ram, evt 6GB, forutsatt 64bit OS. Anbefaler på det sterkeste å ikke blande typer RAM, gå for 4/6GB identiske brikker. Følg hovedkortets kompatibilitetskrav, støtter det ikke ddr3, så gjør det ikke det..... Hovedkortet er helt ok ! Endret 26. november 2010 av iRobot Lenke til kommentar
657 Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Vil eg få noko betydelige prisendringar visst eg prøvar å settja saman tilsvarande delar hos andre nettsider, som sider phlake foreslo? Byttar då også ut RAM med 4GB, for å spare litt pengar. Kva er best, 2 brikker på 2GB eller 1 på 4GB? Kanskje de har nokon anbefalinga av kva type? Edit: Kor mykje plass brukar Windows 7 ultimate? Med tanke på SSD disken, og om eg får plass til andre ting der? Edit 2: Leste litt om SSD. Der Intel visstnok kjem ut med tredjegenerasjon om ikkje så lenge. Lurar heller på å venta til det kjem ut. Og tenker heller å gå for ein billegare SSD. Så sant den passar inn med resten (som eg ikkje ser noko grunn for at det ikkje skal). Endret 27. november 2010 av 657 Lenke til kommentar
657 Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Då var det bestilt! Satsa på at det ikkje var store prisforskjellar å bestilte frå Komplett. Beholdt 8GB RAM. Droppa SSD med det fyrste, og ser det an med tida og den nye generasjonen. Tusen takk, dere var til stor hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå