Pixl. Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Yo, kjørte litt av veien i dag og satt meg fast i snøen. mens jeg prøvde og komme meg ut merka jeg at golfen min kun dro/spant på det ene hjulet forran. er dette er feil på bilen eller slik det skal være, TAKK Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Det er slik det pleier å være. Det er pga. differensialen. Står du fast slik må du på en eller annen måte ordne bedre grep på hjulet som spinner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Ta en titt på videoen. Den er riktignok fra 1937, men den forklarer hvordan differensialen virker på en måte som selv barn kan forstå. Det er forøvrig ingenting galt med bilen din, se videoen, så skjønner du hvorfor det skjer Lenke til kommentar
Locodriving Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Yo, kjørte litt av veien i dag og satt meg fast i snøen. mens jeg prøvde og komme meg ut merka jeg at golfen min kun dro/spant på det ene hjulet forran. er dette er feil på bilen eller slik det skal være, TAKK Dette er helt normalt. dette skyldes diffrensialen. diffen er til for at det ene hjulet kan gå fortere rundt enn det motsatte på samme aksling, la oss si at du kjører gjennom en rundkjøring. da har dekket som går ytterst mer rotasjon en det indre dette sørger diffen for. uten å skade/slite dekk. når du spinner så spinner du på hjulet som har minst feste. så det skal alså være slik! bare hyggelig. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Og det er noe utrolig forbanna drit Glad jeg har RWD og sperre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå