Gå til innhold

BSD/UnixEkstrem treg boot under installasjon av freebsd 8.1

miknira

Anbefalte innlegg

Sitter med en helt ny Fujitsu PRIMERGY TX100 som jeg hadde tenkt å ha FreeBSD 8.1 adm64 på men

så snart boot er kommet forbi bootvalgsvinduet ( menyen med bootvalg fra 1 til 9 ) så ser det ut som booten stopper på: "/". Har en gang latt sereren stå en stund og da har den gått litt videre men det føles som alt henger alikevel. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette problemet. Finner ingenting på google heller. Noen som har et forslag? Kjører debian 5 på serveren nå men vil helst ha FreeBSD :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at du har latt serveren stå "en stund" - hvor lenge er det? 20 min?

Booter du fra CD, minnepinne eller hva?

Har du oppgradert bios i serveren til siste versjon?

Har lest på mailinglister om noen som hadde dette problemet (husker ikke nå hvilken hw det gjaldt), det ble løst ved å oppgradere fra -release til -stable.

Lenke til kommentar

Ja sånn ca 30 min tror jeg. Bootet først fra Freebsd 8.1 amd64 DVD, så Freebsd 8.1 i386 DVD, Freebsd 8.1 amd64 CD1 og til slutt en USB minnepinne som jeg har installert FreeBSD 8.1 i386 som jeg bruker av og til på min eee pc 900. Alle stopper opp etter boot menyen på -\|/- . Å gå fra release til stable, må du ikke ha installert FreeBSD først da? BIOS Har ikke jeg oppdatert nei. Skal se om det er en nyere der ute.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...