Gå til innhold

Kontor PC. HK, CPU, RAM og HDD. Er dette ok?

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en pc til kontorbruk og enkel spilling, men har bare noen spørsmål.

Oppsett: Intel 1156, Win7. Brukes til: Enkel bilde og video behandling + litt spilling.

HK: Et som har HDMI ut og støtter USB3(greit for fremtiden). 6GB eller 3GB sata?

HDD: Crucial C300 64GB

RAM: 4GB DD3 valueram

CPU: i3-540

1. Det sto om å gå opp til i7-920, men da å droppe SSD. Vil det nesten ikke lønne seg å gå for en SSD slik som jeg har gjort over å heller gå ned på CPU?

2. Det er godt mulig at dette blir en stuepc med tiden. Har hørt tidligere at det var noe problem med grafikk prosessor og 1080p. Er dette fikset nå? Og støtter denne RAW lyd ut via HDMI?

3. Hvor mye RAM er grei å kjøre med? 4 eller 6GB. Merker jeg noe forskjell?

Takker på forhånd for tips som måtte komme!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville lagt til 500 kr og kjøpt denne isteden da den har fire kjerner og er kjapp nokk til din bruk, i5 Quad Processor i5-760. 4gb ram vil være nokk og du kan lett opgradere til 8gb senere, også ville jeg heller kjøpt et billig skjermkort med hdmi utgang. du får et ok skjermkort for 2-400kr til din bruk,(Du må legge litt mere i skjermkort hvis du skal ha en grei gamer pc) fra ca 800kr får du de første letvekts gamer kortene gts 450 og hd 5770. Og ja ville beholdt ssd disken du har lagt med, det er den oppgraderinga jeg er mest fornøyd med selv :thumbup: Vett dette blir 1000 lapp dyrere en du listet opp først men tror ikke du vill angre dette i ettertid.

Lenke til kommentar

1.00	601876	Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB
SATA 6 Gb/s, opp til 355MB/75MB sec lese/skrive
1.00	599453	Gigabyte GA-H55M-USB3, H55, S-1156-Demo
4xDDR3, m-ATX, GbLAN, VGA, HDMI, DVI, DisplayPort,
1.00	576803	Intel Core? i3 Dual Processor i3-540
Dual Core, 3.06Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w
1.00	605846	Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
XMS3, CL9-9-9-24, for Phenom II and Core i3/i5/

Endte opp med å kjøpe det! 2990kr inkludert frakt. Ser det greit ut?

Har skjerm, kabinett m/psu, mus&tastatur og dvd-rom fra før.

Pcn skal vel brukes til alt mulig, surfing, bilderedigering, kanskje litt enkel video redigering, og muligens noe spilling(kanskje jeg finner et gereit brukt skjermkort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...