mhw357 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hei! Jeg har to array; et todimensjonalt med string, og et endimensjonalt med double. Disse verdiene hører sammen (de har samme index verdi). Problemet er at jeg gjerne skulle sortert begge to - hvordan gjør jeg det? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Støtter dessverre kun endimensjonale array.... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Dobbel "for" løkke? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Får vi se koden din? Det ser ut som dette er noe du burde laget en klasse for å gruppere istedet, ettersom det er enkelt å sortere endimensjonale arrays. class Program { public class MinData { public string Name { get; set; } public List<string> OtherNames { get; private set; } public List<int> Tall { get; private set; } public MinData() { Name = ""; OtherNames = new List<string>(); Tall = new List<int>();} public void DoSort() { OtherNames.Sort(); Tall.Sort(); } } void Main() { List<MinData> list = new List<MinData>(); list.Add( .... list.Sort((a, b) => a.Name.CompareTo(b.Name)); foreach(var item in list) item.DoSort(); } } Endret 28. november 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå