Liquidkey Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Premier League 13:45 @ Villa Park 27.11.2010 Den 16. Premier League runden sparkes i gang på Villa Park klokka 13.45 i morgen. Arsenal som er i elendig form for tiden, må virkelig hevde seg om drømmen om Ligagull skal leve videre. Med tap mot Braga tidligere i uken, og tap mot Tottenham forrige runde er presset på Arsenal. Med en foreløbig tredjeplass, og to poeng bak ligaleder Chelsea bør dette være en stor mulighet for å slå tilbake mot kritikken og skepsisen. Aston Villa på sin side har hatt en svært varierende sesong, og ligger på en foreløpig 13. plass, med kun tre poeng ned til nedrykksplass, og tre poeng opp til en 7. plass. De står med én seier, én uavgjort, og et tap på de tre siste, mot henholdsvis: Blackpool, Manchester United, og Blackburn. En gammel Arsenal kjenning er også å se i moren på Villa Park. Denne gangen i Aston Villa trøye. Robert Pires har signert for klubben, og jeg antar vi ser ham litt uti kampen. Uansett forventer vi en kamp med høy temperatur og snasen engelsk fotball i beste stil. Se hele tabellen her: ----------------------------------------- Aston Villa news: Agbonlahor har dårlig tid vis han skal bli frisk til kampen, og er dermed usikker til morgendagen. Forventet startoppstilling: Friedel Young - Clark - Dunne - Warmock Ireland - Hogg - Bannan - Downing Young - Delfuoneso Man to watch: Stewart Downing (Kanskje også Robert Pires?) ----------------------------------------- Arsenal news: Fabregas er ute med hamstring skade, og er forventet å være tilbake om to-tre uker. Eboue er også ute grunnet en kneskade, sammen med de tidligere skadene: Vermaelen (ankel), Diaby (kne), Almunia (albue). Clichy er tvilsom. Koscielny er ute med rødt kort. Forventet startoppstilling: Lukasz Fabianski Bacary Sagna - Johan Djourou - Sebastién Squillaci - Gibbs Nasri - Alex Song - Jack Wilshere Theo Walcott - Marouane Chamakh - Andrei Arshavin Man to watch: Theo Walcott ----------------------------------------- Resultattips: 1-3 ----------------------------------------- Verdt å vite Når Aston Villa scorer først på hjemmebane ender 68.97% av kampene siden 2004 med seier til Aston Villa. Lagene scorer til sammen 2.69 mål når Aston Villa møter Arsenal hjemme. Abou Diaby har scoret 4 mål for Arsenal mot Aston Villa siden 2004. 5 av de siste 10 kampene mellom Aston Villa og Arsenal har endt uavgjort. Samir Nasri har spilt i samtlige kamper mellom Aston Villa og Arsenal siden 2008. Ashley Young har ikke laget mål i tidligere oppgjør mellom Aston Villa og Arsenal siden 2008. Emile Heskey har spilt 57.78% av Aston Villas kamper i denne turneringen siden 2008. Dette er Gérard Houlliers første kamp som trener for Aston Villa mot Arsenal i denne turneringen. Arsenal har ikke tapt på bortebane siden 7. serierunde i år. Aston Villa har vunnet 44 av 111 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 2005. Hvis Arsenal scorer i løpet av kampens første 30 minutter scorer Arsenal 1.76 mål i snitt i resten av kampen. Når Aston Villa ligger under med 3 mål til pause, har de ikke klart å snu kampen på 6 forsøk siden 2004. Dersom Marc Albrighton spiller denne kampen blir det hans 15. for Aston Villa i denne turneringen siden 2008. Arsenal har på det meste hatt 5 uavgjorte kamper på rad i denne turneringen (fra 27.3.1967 til 22.4.1967). Hentet fra live.tv2sporten.no Før kampen Hvem vinner? Det er 26% sannsynlighet for at Aston Villa vinner når Aston Villa spiller hjemme mot Arsenal. (Basert på alle spilte kamper siden 1962). Antall mål Det scores i gjennomsnitt 2.69 mål per kamp når disse lagene møtes på Aston Villas hjemmebane i Premier League. Største seier - største tap for Aston Villa hjemme mot Arsenal Aston Villas største seier på hjemmebane kom i 1976 da laget vant 5-1. Største tap kom i 1983 da Arsenal vant 2-6. Innbyrdes oppgjør V U T Målforskjell Aston Villa hjemme 14 12 13 51 - 54 Arsenal hjemme 21 11 7 71 - 36 Endret 26. november 2010 av Liquidkey 3 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Kommer til å varme opp med denne før United møter Blackburn. Håper på samme resultat som de to siste kampene, men tror dessverre Arsenal løfter seg. 0-3, Chamakh og 2xWalcott. Book it. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Vi kommer til og få så mye pikk i denne kampen at der er sykt. Albrighton kommer til og rive Clichy et nytt et, samtidig som resten av laget kommer til og suge balle som vanlig. 3-0, book it. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Dette blir helt forjævli. Ikke faen om vi blir top of the league når vi får sjansen. 2-0. Carew, Agbonlahor. Book it. Endret 27. november 2010 av Vestaa Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Voldsomt så positive dere var da. Nei, dette skal vi vinne! Albrighton river ikke i stykker noe som helst. Han er vel ute? Endret 26. november 2010 av Kleivert Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Da blir det Downing eller Young som rævpuler Clichy, same shit. Gleder meg dog mer enn jeg normalt sett gjør til kamp. Bob kommer Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er absolutt overbevist om gutta reiser seg denne helgen. 1-3, book it! Lenke til kommentar
Elastico Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Hvorfor så negative? Vi er inne i November. Dette er vi vant til. Vi ligger bedre an enn ifjor, og det var vel bare snaue 10 poeng til Chelsea ifjor. Skjønner heller ikke pessimismen når gutta har sagt at de skal løfte seg og blø for drakta. Ok, vi er inne i en god periode, men 1.omgangen mot Tottenham var muligens årsbeste, helt klart med mine øyne. Vi er i form - tror jeg - men med litt utur etc. så har vi ikke fått antall poeng vi burde hatt de siste kampene. Jeg er optimistisk med tanke på denne kampen. Aston Villa har for all del ikke imponert foruten United kampen, og de tapte 2-0 sist for Blackburn. Tror imotsetning til de fleste andre at dette ender med en komfortabel borteseier. Resultattips: 1-4 Book it! Endret 26. november 2010 av Elastico Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Denne kampen ender 3-0 evt 3-1. Har ingen tro på at Arsenal vinner her etter å ha blitt voldtatt av Braga og Tottenham den siste uka. I tillegg er Cesc ute av dansen. Her blir det slakt. Har satt penger på kampen for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg synes egentlig det er like greit at Cesc ikke er med. Han har jo ikke spilt bra siden sist skade. Lenke til kommentar
Elastico Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Denne kampen ender 3-0 evt 3-1. Har ingen tro på at Arsenal vinner her etter å ha blitt voldtatt av Braga og Tottenham den siste uka. I tillegg er Cesc ute av dansen. Her blir det slakt. Har satt penger på kampen for sikkerhetsskyld. Noe så pessimistisk og elendig sagt. Pessimistisk skal du få lov til å være, men! Tottenham-kampen? Arsenal? Voldtatt? Nei! Vi pissa på Tottenham i 50-55 minutter. Problemet vårt er at vi ikke setter sjansene, men som ikke har noe med saken å gjøre egentlig. Det var derimot Tottenham som fikk kjeppen i ræva det meste av kampen, hvertfall lengre enn Arsenal. Tottenham tok helt over, og vi fikk kjørt oss i store deler av 2.omgang. Alt i alt kjørte vi kampen like mye, eller mer mot Gomes enn trøkke mot Fabianski. Voldtatt du... Endret 26. november 2010 av Elastico 2 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Bra jobba, Liquidkey! Men Kos har vel ikke karantene nå? Makan til pessimisme her inne. Jeg føler meg sikker på seier. Forhåpentligvis starter Gibbs på backen, og han blir IKKE voldtatt. Og at Cesc er ute gjør meg faktisk absolutt ingenting. Nasri har vært mye bedre enn ham denne sesongen, og nå får han spille i sin favorittposisjon. Dessuten åpner det for at Walcott får starte på høyrekanten. Chamakh har hvilt, og er forhåpentligvis tilbake i toppform. Villa-laget i førstepost skremmer meg ikke i det hele tatt. Lukasz Fabianski Bacary Sagna - Sebastién Squillaci - Laurent Koscielny - Kieran Gibbs Alex Song - Jack Wilshere Samir Nasri Theo Walcott --------------------------Andrei Arshavin Marouane Chamakh Fabianski har fremstått som en klassekeeper i det siste. Forsvaret ser solid ut. Song og Wilshere har utviklet et fantastisk samarbeid, og de vil garantert være store trussler offensivt, samtidig som de rydder unna defensivt. Nasri er i sitt livs form, og vil herje vettet av Villa-forsvaret med sine dribbleraid og smarte pasninger til de fremste tre. Walcott og Shava kommer til å volda hver sin back, mens Chamakh bruker fysikken sin til å skape trøbbel for stopperne. Kjenner at jeg gleder meg mer til kamp enn jeg har gjort på lenge. Festfotball og 4-1 til oss. Chamakh, Nasri, Walcott og Shava scorer hvert sitt. BOOK IT! 2 Lenke til kommentar
Elastico Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Bra jobba, Liquidkey! Men Kos har vel ikke karantene nå? Makan til pessimisme her inne. Jeg føler meg sikker på seier. Forhåpentligvis starter Gibbs på backen, og han blir IKKE voldtatt. Og at Cesc er ute gjør meg faktisk absolutt ingenting. Nasri har vært mye bedre enn ham denne sesongen, og nå får han spille i sin favorittposisjon. Dessuten åpner det for at Walcott får starte på høyrekanten. Chamakh har hvilt, og er forhåpentligvis tilbake i toppform. Villa-laget i førstepost skremmer meg ikke i det hele tatt. Lukasz Fabianski Bacary Sagna - Sebastién Squillaci - Laurent Koscielny - Kieran Gibbs Alex Song - Jack Wilshere Samir Nasri Theo Walcott --------------------------Andrei Arshavin Marouane Chamakh Fabianski har fremstått som en klassekeeper i det siste. Forsvaret ser solid ut. Song og Wilshere har utviklet et fantastisk samarbeid, og de vil garantert være store trussler offensivt, samtidig som de rydder unna defensivt. Nasri er i sitt livs form, og vil herje vettet av Villa-forsvaret med sine dribbleraid og smarte pasninger til de fremste tre. Walcott og Shava kommer til å volda hver sin back, mens Chamakh bruker fysikken sin til å skape trøbbel for stopperne. Kjenner at jeg gleder meg mer til kamp enn jeg har gjort på lenge. Festfotball og 4-1 til oss. Chamakh, Nasri, Walcott og Shava scorer hvert sitt. BOOK IT! Takk skal du ha Le Prof. Takk så meget! Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Walcott mot feige Villa? I don't think so. Han har ingenting og gjøre for vi evt har en ledelse. Villa forsvarer fra sin egen 5 meter, og for og være ærlig er ikke Walcott god nok med ball i beina enda til at han kan forsvare en start her. Mot de fleste lag i PL ja, men ikke dritt Villa. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 ... Uansett forventer vi en kamp med høy temperatur og snasen engelsk fotball i beste stil. Snasen engelsk fotball i beste stil? Hehe, jeg ville ikke undervurdert Aston Villas evne til å ødelegge en fotballkamp bit for bit. Det er ikke pen defensiv fotball engang. Det er bare støgt. De har blitt hakket bedre etter ONeill dro, men er fortsatt det aller kjedeligste laget å se i ligaen i mine øyne. Håper på 0-0 og røde kort. Blir digg med PL nå Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Tja. 20 baklengs (syv de siste fire PL-kampene) viser vel at de ikke er så bunnsolide defensivt som mange her skal ha det til. Villa er svakere enn de var i fjor, og sesongen før det. Newcastle slo dem 6-0. Blackburn slo dem 2-0 forrige kamp. De har store skadeproblemer. Laget vårt ser meget sterkt ut, og alle våre spillere virker gira på å gjøre det godt igjen for fansen etter vår dårlige form i det siste. Jeg føler meg sikker på at vi kommer til å ta 3p uten store problemer her. (Beklager eventuelle skriveleifs, jeg er så trett at jeg ikke klarer å tenke klart.) Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Jeg mente hvertfall ikke at de er bunnsolide bakover. Jeg snakker om at de er dødsens kjedelige i alt av spill. Bakover vel som fremover. Er Albrighton skada siden han ikke er satt opp på høyrekant? Endret 27. november 2010 av niko. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Det var ikke nødvendigvis rettet mot deg. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Er Albrighton skada siden han ikke er satt opp på høyrekant? Heldigvis for oss, ja. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Kommer Nasri til å spille i Fabregas' rolle? Det høres tvilsomt ut. Han gjorde vel ikke det under Cescs siste skadeperiode? Vil tro det blir denilson, song, wilshire på midten, selv om jeg gjerne skulle sett Nasri der, istedenfor Denilson. Forøvrig savner jeg Diaby skikkelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå