Lazy- Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Hei. For en stund siden kjøpte jeg ny pc med et ATI Radeon HD 5870 kort. Bruker Windows 7 PRO. Jeg har en 22" Packard Bell Maestro 220Wdv som har inngang til både DVI-D og VGA så det skal egentlig fungere med DVI men det gjør det altså ikke.. Kortet har kun DVI-I og HDMI tilgang. Når jeg bruker en vga kabel med en DVI konverterer fungerer det som det skal (VGA delen i skjerm og DVI i pcen), men jeg får "mode not supported" når jeg prøver å gå over 1400x1050 i oppløsning. Er dette skjermen som ikke klarer mer eller har det noe med at jeg må brukt VGA å gjøre? Uansett, hovedproblemet kommer når jeg prøver å bruke en DVI-D kabel. - Jeg ser ingen skjermbilde før windows starter. Dvs, ikke bios o.l. - Når windows starter står oppløsningen på 640 x 480 og kan ikke endres. Ingen andre valg kommer opp under skjermoppløsning og prøver jeg å sette den til noe annet i Catalyst Control Center blir skjermen svart også går den tilbake til 640 x 480 etter en stundt.. - Skjermen vises som en Non-PNP skjerm, noe den ikke gjør med VGA tilkobling da den vises som en PNP skjerm. Dette har jeg prøvd: - Oppdatert drivere til skjermkortet - Reset bios - DVI - HDMI kabel - Satt skjermen til digital på skjermens egne instillinger Men nå vet jeg rett og slett ikke hva mer jeg kan gjøre så hvis noen vet hva som må gjøres hadde jeg satt veldig stor pris på det! Mvh Fredrik Endret 26. november 2010 av Fredrikzx Lenke til kommentar
Romis Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg hadde akkurat samme problemet, men fikset dette ved å ha en HDMI kabel fra skjermkortet koblet til et HDMI>DVI adapter. Jeg gikk fra maks 1600x1200 til 1920x1080. Håper det funker for deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå