Gå til innhold

Trenger hjelp til ødelagt CPU-vifte (tror jeg)

Bandidos-Pelle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spør her siden jeg ikke er spesielt datakyndig i form av hardware, så da spør jeg likesågodt ekspertene her! Jeg har hatt en mistanke en ukes tid nå om at alt ikke var som det skulle, plutselig slo PC-en seg av da jeg åpnet et spill osv, så jeg lastet ned et temperaturmålerprogram og fikk svaret som ligger vedlagt.

Uten at jeg har noen særskilt stor kompetanse på området, så virker 90-grader pluss på kjernene på quad coren min i overkant mye (:p), og jeg lurte på om noen vet hva jeg kan gjøre for å fikse det - er det viften (antar at det er en vifte på CPU-en) som har gått kaputt? Og hva slags vifte bør jeg isf. kjøpe? Jeg har kyndige kompiser som kan gjøre dette for meg, men må vite hva jeg bør gå til innkjøp av først.

Sjekk ut vedlegget for temperaturinformasjon og kom med info på om det er enda mer galt enn på CPU-en :p (som jeg tror det er noe galt med)

post-16476-0-98069100-1290790683_thumb.jpg

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Pelle.

Kanskje du har lyst til å dele med resten av oss hvilke komponeter du har, om det er laptop eller stasjonær maskin.

Forøvrig så kan du se om det er mulig å få opp hastigheten (rpm) på CPU viften din, det ville i de fleste tilfeller hjelpe på temperaturen. Når de kommer til ny kjøler, hadde det vært fint for de som skulle anbefale å vite om du har noen prisgrense og hvor mye plass du har i kabbinettet.

EDIT: tenkte ikke over alt som stod i CPUID :p

Endret av Føss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...