krimol Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg skal lage et brukergrensesnitt der jeg skal kunne fylle inn Pengebeløp, Antall år og rente. Deretter skal jeg ha en knapp som skriver en tekst i textboxen (multiline). teksten skal være: Etter 1 år har du xxx penger i banken. Etter 2 år har du xxx penger i banken. osv. men det jeg sliter med er formelen for utregningen. Kan noen hjelpe meg? public partial class _Default : System.Web.UI.Page { protected void btnRegnUt_Click(object sender, EventArgs e) { decimal PengeBelop = Convert.ToDecimal(txtPengebelop.Text); decimal AntallAar = Convert.ToDecimal(txtAar.Text); decimal Rente = Convert.ToDecimal(txtRente.Text); for (decimal n = AntallAar / AntallAar; n <= AntallAar; n++) { decimal svar = (Rente^ n - 1) / (Rente - 1); txtResultat.Text += "Etter " + n + " år, har du " + en + " penger i banken. <\n>"; } Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) for(int i=1;i<=antallAr;i++) { decimal svar = pengeBelop*Math.Pow(1+(rente/100),antallAr); txtResultat.Text += "Etter " + i + " år, har du " + svar + " penger i banken" + Environment.NewLine; } Skrevet on the fly uten å teste, men tror den skal funke Endret 30. november 2010 av The Jackal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå