Gå til innhold

Canada Goose jakke, er denne ekte?

Anbefalte innlegg

Da lurer jeg litt på hva du har gjort med fjällrävenjakken, for jeg har også CG (riktignok snow mantra) og Fjällräven, og til nå i vinter har jeg ikke brukt CGen en eneste gang, ettersom Fjällrävenjakken har vært mer enn varm nok. I de fleste tilfellene jeg har brukt den har den faktisk vært for varm (ikke at jeg har brukt den til noe annet enn å gå tur med hunden, men uansett). CGen bruker jeg ikke med mindre det blir under -25, for den er hvertfall for varm. For å være ærlig bruker jeg ikke CGen uansett, fordi jeg helst ikke vil bli tatt for å være en svett fjortistaper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo en evig diskusjon mellom mor og datter i kjøp av cubus- eller loui vitton veske dette her.. Jeg spurte jo bare om størrelsen :(

Jeg skal ha en drit varm jakke som jeg ikke fryser i what so ever. Driter i pris, og jeg vet at CG har bra kvalitet, så ikke prøv å overtal meg til å gå på fretex å kjøpe ull-poncho værså snill, for det går ikke :)

Lenke til kommentar

Uh, det er ingen som har foreslått å kjøpe en ullponcho. Det som derimot har blitt foreslått er å kjøpe en annen parkas, som er like varm, og ser helt lik ut, så du slipper å bli sett på som en jævla taper hver gang du stikker hodet ut på gaten. Men for all del, det er ditt valg hvordan du vil bli oppfattet.

Lenke til kommentar

størrelse lurte jeg på :)

Og du sier at de andre parkasene ser helt like ut? Hva er det da med CG som gjør at man ser ut som en fjortis? :) Da er vi tilbake på det "ubetydelig lille merket" igjen..

Og jeg bor litt utpå landet og for VARM har jeg aldri opplevd en jakke som før, så det må jeg prøve!

Lenke til kommentar

Det er merket, selvfølgelig. Grunnen til at 98 % av nordmenn kjøper CG er fordi den er "kul" blandt fjortisser. Selv om du (uansett hvor usansynlig det er) er en del av de 2 % som kjøper det av andre grunner, kommer alle til å tro at du kjøper den fordi den er "kul", av den enkle grunn at ALLE andre som har den har gjort det.

At den er varm er et dårlig argument, ettersom det finnes jakker til halve prisen som er omtrent like varme som expedition parka.

Lenke til kommentar

1. Jeg skal ikke ha expidition parka, jeg skal ha snow mantra

2. De ER varmere enn andre jakker, ikke lyv. Hvis snow mantra er FOR varm her hvor jeg bor, ja da skal du få en diplom av meg hvor det står GRATTIS DU HADDE RETT.

3. Snakket med en nabo her om dagen som driver med hundekjøring, og konkurrerer i bl.a. Finnmark. Han brukte ikke CG, men hadde en jakke til 13 000. Mener du helt ærlig at folk som det hadde klart seg like bra med en jakke fra G sport?

4. Hvilke jakker snakker du om som er like bra? Unntatt fjällräven.. For det er jo minst like fjortiss, hvis vi skal være på den bølgen der.

Lenke til kommentar

Du har det ikke "behagelig" i en losjakke i tolv minus med mindre du har hele vegard ulvang inni.

Jeg har det i hvert fall ikke fælt. Og jeg tviler på at det kommer til å bli nødvendig med noen CG i det hele tatt denne vinteren. ta på flere lag, det er mye penere enn enn CG.

Og, jeg tror kanskje denne diskusjonen har vært 1000 ganger i caféen, hvorfor ikke bare linke til det? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=423823&st=30600&p=16385628entry16385628 Dette er vel bare en av mange.. Jaja, lykke til TS, med å overbevise fkm! Han er ganske dedikert, hvis du ser avataren.

Endret av Chikamaharry
Lenke til kommentar

2. De ER varmere enn andre jakker, ikke lyv. Hvis snow mantra er FOR varm her hvor jeg bor, ja da skal du få en diplom av meg hvor det står GRATTIS DU HADDE RETT.

3. Snakket med en nabo her om dagen som driver med hundekjøring, og konkurrerer i bl.a. Finnmark. Han brukte ikke CG, men hadde en jakke til 13 000. Mener du helt ærlig at folk som det hadde klart seg like bra med en jakke fra G sport?

4. Hvilke jakker snakker du om som er like bra? Unntatt fjällräven.. For det er jo minst like fjortiss, hvis vi skal være på den bølgen der.

1. Snow Mantra er myyyye varmere enn Expedition.

2. Hvor bor du? Husk på at du kan ha på deg superundertøy i tillegg til jakken, man kler seg praktisk i kulden.

3. Det er heller aldri blitt sagt at CG ikke er et godt valg for de som driver med hundekjøring i Finnmark. Det er et unødvendig valg for de som ikke driver med det. Det er slike aktiviteter som CG er laget for.

4. The North Face feks.

Lenke til kommentar

Ikke for å kverrulere, men G-sport/G-max har faktisk veldig mange varme og gode jakker viss du ser litt på siden deres.

Lenke til kommentar

1: Ok, da er du enda dummere om du kjøper den. Snow Mantra er for varm, bortsett fra de ekstremt få gangene det er kaldere enn -25-ish... Edit: Jeg har snow mantra, og jeg bruker den aldri, nettopp fordi den er så varm, bare for å ha nevnt det. Hvis du absolutt må ha CG ville jeg kjøpt en modell som ikke er så varm.

2: Ja, det finnes jakker som er mindre varme enn CG, akkurat som det også finnes jakker som er varmere enn CG. Det kan du si om alle jakker (bortsett fra verdens kaldeste jakke og verdens varmeste jakke, noe snow mantra ikke er).

3: Driver du med hundekjøring i Finnmark? I så fall er det sikkert kjempelurt med en snow mantra. Dersom du ikke gjør det er det plutselig ikke så smart lenger.

4: Tja, The North Face har flere varme (vostok og mc murdo), Jonas her på forumet kjøpte nettopp en fra Woolrich som ikke bare er varm, men også mye penere enn alt fra cg, fjällräven har flere modeller som er varme (som jeg forøvrig ikke helt skjønner hvordan du kan kalle fjortis, ettersom det er den av de vanlige parkasene FÆRREST fjortiser har.. jeg tror jeg har sett en person under 25 med det i oslo/asker/bærum). Det har bl.a. nettopp vært tilbud på xxl på The North Face Vostok Parka til 1999 kr, og det er et jævlig godt kjøp sett opp i mot snow mantra til 7-8 000.

Når det kommer til størrelse ville jeg nok gått for M, forresten.

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har det i hvert fall ikke fælt. Og jeg tviler på at det kommer til å bli nødvendig med noen CG i det hele tatt denne vinteren. ta på flere lag, det er mye penere enn enn CG.

Det er ikke hensikten til CG at man skal være nødt til å kle på seg så mange lag at man skulle tro man skal i bryllup for å se ok ut når man løper ned til kebaben i 15 minus.

Hvem faen gidder bruke en halvtime på å kle på seg hver gang man trår over dørstokken.

men tilbake til tema! jeg hadde et spørsmål. Hvilken størrelse burde jeg gå for med snow mantra? Høyde: 1.75-76, normal kroppsform.

:)

Størrelse S, helt klart.

Jeg er 1.81, og kunne ikke brukt mindre, samtidig som M ble for stor.

Med mindre du kjøper fjellræven for heimevernlooken. Da aner jeg ikke hvilken størrelse du trenger.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hvem faen gidder bruke en halvtime på å kle på seg hver gang man trår over dørstokken.

De som ikke vil gå rundt og se ut som en jævla fjortiss. Hvis du skal følge den logikken kan du jo bare skaffe deg one-piece og UGGs asap. Hvem gidder å bruke tid på å ta på seg bukse OG genser, liksom.

Evt. kan man bare kjøpe en parkas som er like varm, og like enkel å ta på seg, men som IKKE har tidenes største fjortisstempel på seg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

De som ikke vil gå rundt og se ut som en jævla fjortiss. Hvis du skal følge den logikken kan du jo bare skaffe deg one-piece og UGGs asap. Hvem gidder å bruke tid på å ta på seg bukse OG genser, liksom.

Evt. kan man bare kjøpe en parkas som er like varm, og like enkel å ta på seg, men som IKKE har tidenes største fjortisstempel på seg.

Jeg klarer ikke helt skille selvhatende CG eiere fra folk som ikke har råd til jakkene de produserer, så jeg tar innlegget ditt med en smule skepsis. Om du er bekymret for at folk misliker deg grunnet merket du har på jakka, har du forøvrig HELT andre problemer enn det et skarve moteforum kan hjelpe deg med.

Men one-piece argumentet ditt faller sammen fordi man ikke ser normal ut med one-piece. Som sagt, om du bruker 30 minutter på å kle på deg fordi du skal vise deg offentlig er sannsynligvis så usikker på deg selv at du trenger terapi, ikke pene klær.

For å være ærlig bruker jeg ikke CGen uansett, fordi jeg helst ikke vil bli tatt for å være en svett fjortistaper...

Oki, jeg vedder på at fkm bruker gayliner. Noen i mot?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Men one-piece argumentet ditt faller sammen fordi man ikke ser normal ut med one-piece.

Man ser jo forholdsvis normal ut med OnePiece i fjortisgjenger, akkurat samme stedet som du ser normal ut med CG. Alle andre steder ser du fortis ut med OnePiece, og man ser fjortis ut med CG

Jeg.

+1

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt skille selvhatende CG eiere fra folk som ikke har råd til jakkene de produserer, så jeg tar innlegget ditt med en smule skepsis. Om du er bekymret for at folk misliker deg grunnet merket du har på jakka, har du forøvrig HELT andre problemer enn det et skarve moteforum kan hjelpe deg med.

Men one-piece argumentet ditt faller sammen fordi man ikke ser normal ut med one-piece. Som sagt, om du bruker 30 minutter på å kle på deg fordi du skal vise deg offentlig er sannsynligvis så usikker på deg selv at du trenger terapi, ikke pene klær.

For å være ærlig bruker jeg ikke CGen uansett, fordi jeg helst ikke vil bli tatt for å være en svett fjortistaper...

Jeg bryr meg ikke om merket på jakken, jeg bryr meg om hvordan andre oppfatter meg. Det er derfor jeg ikke går ut av døren om morgenen i en gammel joggebukse og en svett t-trøye. CG er et av de plaggene som har størst fjortisstempel på seg, og jeg velger derfor å ikke gå i det, fordi jeg ikke vil bli oppfattet som en fjortis.

Selvfølgelig bruker jeg ikke en halvtime på å kle på meg før jeg går ut, men jeg bruker heller 20 sekunder ekstra på å ta på meg en genser, så jeg slipper å gå i parkas. Hvis du mener det er noe galt i det tror jeg ikke dette er forumdelen for deg, ettersom det er basert på interesse for klær, som igjen har utspring i hvordan man vil bli oppfattet.

Som sagt, har man ikke lyst til å bruke ekstra tid på å kle seg ordentelig finnes det mer enn nok av andre parkaser, som ikke bare ser like ut som CG, men som også (hold deg fast, for dette er utrolig) er VARME!

Når det kommer til gayliner vet jeg ikke hva det er, men jeg regner med at det var et forsøk på et personangrep. Du er kul...

Edit: Forøvrig skjønner jeg ikke helt hva du mener med at du er skeptisk til innlegget mitt. Liker du hvert eneste plagg i klesskapet ditt?

Endret av fkm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Javisst, kjøp en falsk parkas som ser ut som en canada-goose knockoff fordi du ikke vil "bli sett" med merket. Tragisk

Men one-piece argumentet ditt faller sammen fordi man ikke ser normal ut med one-piece.

Man ser jo forholdsvis normal ut med OnePiece i fjortisgjenger, akkurat samme stedet som du ser normal ut med CG. Alle andre steder ser du fortis ut med OnePiece, og man ser fjortis ut med CG

Du er 16 år gammel. Uansett hva du foretar deg eller gjør, er du en fjortis.

Jeg bryr meg ikke om merket på jakken, jeg bryr meg om hvordan andre oppfatter meg. Det er derfor jeg ikke går ut av døren om morgenen i en gammel joggebukse og en svett t-trøye. CG er et av de plaggene som har størst fjortisstempel på seg, og jeg velger derfor å ikke gå i det, fordi jeg ikke vil bli oppfattet som en fjortis.

Selvfølgelig bruker jeg ikke en halvtime på å kle på meg før jeg går ut, men jeg bruker heller 20 sekunder ekstra på å ta på meg en genser, så jeg slipper å gå i parkas. Hvis du mener det er noe galt i det tror jeg ikke dette er forumdelen for deg, ettersom det er basert på interesse for klær, som igjen har utspring i hvordan man vil bli oppfattet.

Som sagt, har man ikke lyst til å bruke ekstra tid på å kle seg ordentelig finnes det mer enn nok av andre parkaser, som ikke bare ser like ut som CG, men som også (hold deg fast, for dette er utrolig) er VARME!

Når det kommer til gayliner vet jeg ikke hva det er, men jeg regner med at det var et forsøk på et personangrep. Du er kul...

Edit: Forøvrig skjønner jeg ikke helt hva du mener med at du er skeptisk til innlegget mitt. Liker du hvert eneste plagg i klesskapet ditt?

Hvem er det slags tilbakestående person som fotfølger deg for å plusse innleggene dine? Du bare lirer av deg selvmotsigelse på selvmotsigelse. Om du "driter i merket" på klærne du går i er det jo bitende ironisk at du regelrett skjeller ut folk som leter på dette forumet etter en slik jakke?

Og er det ikke HELT det samme om man går i en Svea, Parajumpers, CG eller North Face jakke? Prisargumentet er jo plutselig ikke der lengre, så da må det nesten kunne være opp til hver enkelt om man mener jakka ser bra ut eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...