Gå til innhold

Forbud mot burka og niqab, en god ide i Norge

Forbud eller ei  

93 stemmer

1. 1. Bør Norge forby bruk av burka eller niqab?

• Ja, det bør forbys
      69
    • Nei, det bør ikke forbys
      22
    • Ingen formening
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MAAAAANGE islamske kvinner holdes inne hele tiden allerede, jeg har kjent maaange utlendinger i mid tid.Negativ effekt? Jeg synes de kan følge de lovene i det landet som de bor i, men er jo kanskje ikke rart allerede 70% eller mer av kriminalitet begås av utenlanske folk, mangel på respekt til landet etc. Ja, sjekk det opp på SSB.

Har du statistikk på muslimske kvinner vs norske menn som du representerer? Jeg vil tippe norske menn ikke kommer heldig ut.

AtW

Slutt med flisespikkeriet, selfølgelig er det nesten bare menn.

som jeg sa kvinnfolka blir jo holdt inne.

Når du blander inn kriminalitet i en diskusjon om kvinneplagget burka, så er det ikke flisspilkking å påpeke at kvinnlige mulimer antakelig er langt mindre kriminelle enn stolte ariske norske menn....

Og hvor stort er problemet med menn i burka? Har du noen dokumenterte tilfeller fra norge, norden, eller europa?

AtW

Lenke til kommentar

MAAAAANGE islamske kvinner holdes inne hele tiden allerede, jeg har kjent maaange utlendinger i mid tid.Negativ effekt? Jeg synes de kan følge de lovene i det landet som de bor i, men er jo kanskje ikke rart allerede 70% eller mer av kriminalitet begås av utenlanske folk, mangel på respekt til landet etc. Ja, sjekk det opp på SSB.

Har du statistikk på muslimske kvinner vs norske menn som du representerer? Jeg vil tippe norske menn ikke kommer heldig ut.

AtW

Når du blander inn kriminalitet i en diskusjon om kvinneplagget burka, så er det ikke flisspilkking å påpeke at kvinnlige mulimer antakelig er langt mindre kriminelle enn stolte ariske norske menn....

Og hvor stort er problemet med menn i burka? Har du noen dokumenterte tilfeller fra norge, norden, eller europa?

AtW

Så aspektet med kriminelle handlinger er ikke gyldige i denne diskusjonen? Hvorfor? Fordi du har bestemt det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Female_suicide_bomber

ta gjerne en kjapp titt her også: http://www.strategicstudiesinstitute.army.mil/pdffiles/pub408.pdf

ja ikke alt i disse to linken omhandler imslamske kvinner, men du ser hva størsteparten er sant?

Men jeg er enig i den tonen som er satt her stemmer ganske bra, det er ikke plaggene i seg selv som er et problem det er mer politikken i seg selv. Vi har også vår selv å takke, gjennom en feilslått innvandringspolitikk, og enda mer latterlig er det når regjeringen bedriver sitt spill for galleriet, og sender ut en hovedvekt av innvandrere som allerede var godt integrert i landet. Ingen vil heller ta på seg skylden for denne politikken som har blitt først til tross for at alle vet hvor skylden ligger.

Ja eller nei til forbud? Hvilken rolle vil det egentlig spille? Om vi innfører forbud, og folk faktisk ikler seg burka og niqab, skal politiet da faktisk bruke ressurser på å fange dette opp? Hva skal straffen være?

På den annen side, hvilke andre religioner i moderne tid har dratt med seg så mye ballast som muslimske innvandrere har gjort? Hvem andre kommer med like mange særpreg?

Muligens litt off-topic i perioder av innlegget, men føler at alt er relevant her.

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Så aspektet med kriminelle handlinger er ikke gyldige i denne diskusjonen? Hvorfor? Fordi du har bestemt det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Female_suicide_bomber

ta gjerne en kjapp titt her også: http://www.strategicstudiesinstitute.army.mil/pdffiles/pub408.pdf

ja ikke alt i disse to linken omhandler imslamske kvinner, men du ser hva størsteparten er sant?

Nei, aspektet med mannlige utlendingers kriminalitet er ikke gyldig når vi snakker om et kvinnlig plagg. Igjen, jeg tipper muslimske kvinner som gruppe er mer lovlydige enn den stolte ariske mann. Så hvorfor er da kriminalitet et argument med tanke på burkabruk?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...