Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hei! 1. september d.å flyttet jeg og madammen inn i hus (fra 1994). I våtromsrapporten stod det at det ikke var påvist synlig mugg/råte etc.. For noen dager siden begynte vi å oppdage maur på badet (tok 8 stk en dag) og ble litt skeptiske. Fjernet derfor en flis i badekarsveggen (innebygget). Så ingen maur der (heldigvis) men derimot oppdaget vi fullt av svarte prikker på veggen (mot grunnmuren). Denne flisen var også fjernet og hulrommet inspisert av mannen som foretok den byggtekniske vurderingen ifb. med salget. Vedlegger bildet. Kan noen som har mer peiling enn meg si hva dette er, og om det er noe å bekymre seg for? Nor_Beret Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 det ser jo faktisk sånn ut, noen raske spørsmål, yttervegg? større bilde av dette område`? slik at vi får se hvor det faktisk er, funnet det andre plasser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Skal se om jeg får tatt et større bilde. Det er under badekaret som er dekket av fliser (innebygget) mot veggen. Huset ligger i en skråning og dette er i kjelleren, slik at denne veggen det er tatt bilde av ligger under bakkeplanet. Det er en murvegg (grunnmur). Nor_Beret PS: Dersom dette faktisk er mugg. Må det utbedres pronto? Og er det noe vi kan/bør klage til forrige eierne om? De har eierskifteforsikring. Endret 26. november 2010 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 vel? da det er en murvegg, ville jeg vaska grundig med anbefalt vaskemiddel, grunden til at det sikkert har blitt mugg er at det ikke får luftsirkulasjon under badekaret, kondensen samler seg opp, ville laget en lufte annordning inn under badekaret, samtidig fått en elektriker til og legge en varmekabel under (bare limt fast slik at du får varme under karet) som da hjelper på og presse ut kondens, men tar du ett større bilde vil jeg lettere kunne se mulighetene Lenke til kommentar
Patience Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Det er ikke sikkert det er så ille som det ser ut til. Dra innom Jernia og kjøp "Pingo sopp og algedreper" og vask veggen etter instruksen. Denne fjerner sorte flekker og muggsopp. Regner med at den koster ca <100 Datablad: Pingo sopp og algedreper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Takk for svar sålangt! Første bilde viser den løse flisen i badekaret slik at man kan komme til under. De påfålgende 3 bildene er en panorering fra venstre til høyre under karet. Det siste bildet viser overgangen fra under karet til flisene på gulvet. Kan man se fra de bildene at det ikke finnes membran på badet? Eller ligger membranen under sementen og varmekablene? Endret 26. november 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Patience Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Har bedt moderatorene å hjelpe deg med bildene.. Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 sett nermere på bildene, ja det er mugg, MEN! gjør som patience sier, etterpå får du en elektriker til og legge under ett varmeelement eller varmekabler, sørger for at under badekaret får luft i form av en ventil, og skal i teorien ikke få mer skade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå