Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Blackburn

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en ufattelig nydelig kamp, det eneste jeg har å utsette på er at jeg ser kampen i halvsøvne, med fire timer søvn på baken, som fører til at jeg dupper av i tid og utide mens jeg ser kampen i senga.

Virker som folk her inne mistet sin utålmodighet når det gjalt Berba igjen etter Liverpool-kampen, så fem mål gjør vel at Berba kan slappe av frem til medio februar? :)

Og jeg velger å utrykke min frustrasjon over at denne 4 mål+ -matchen fra Berba kom to år for sent.

Endret av NightKeeper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg har vært på jobb i hele dag, sett united-kampen sånn halvveis i bakgrunnen på de 50 tvene vi har utstillt :p. Mens jeg har snakket med kunder. Fokuset har vært på kundene, for å si det slik - man er da profesjonell :).

Men helvete som jeg hater at jeg ikke fikk sett kampen.

DERFOR: I morgen går kampen i reprise kl 11.00 på TV2 PL. I'll be there :).

Lenke til kommentar

Såg kampen i opptak igjen no. Deilig å gjenoppleve. Det er mykje godt angrepsspel frå vår side, så mykje at det kan hende vi må tilbake til forrige 7-1 kamp for å finne noko liknande.

Har skrytt over Anderson tidligare i dag, men han gjer så mykje bra i dag. Eindel av det hadde kanskje ikkje fungert mot veldig gode lag, men han driver opp tempoet i angrepsspelet vårt i eindel viktige situasjonar og slår også eindel utruleg gode pasningar i dag. (Målet til Nani og femte til Berbatov f.eks) På vårt siste mål driver han også kjapt opp frå midtbana sånn at Blackburn ikkje får tid til å omstille seg, før han deretter slepper ballen perfekt tima og perfekt vekta til Berbatov. Håper verkeleg det her kan fortsette for gutten.

Lenke til kommentar

Man ser det jo på innstillingen til Anderson kontra Carrick, der Carrick vil trekke hjem vil han ofte søke rom bak pressledd og være rettvendt. Carrick hadde flere ganger i første der han vegret seg for å spille fremover, noe som ødela gode muligheter. Det er likevel slik han er, vi må han sånne typer også. Idag var uansett en helt perfekt kamp med unntak av Evans, faen så veik han egentlig er i kroppen.

Rafael, jeg må bare gi han skryt igjen. Den lille pluggen har spilt seg rett inn i hjertet mitt nå. Høyrebacken tilhører han. Sammen med Rio tar de ned alle spillere med litt hurtighet, og det med største selvfølgelighet. Det er vel kun Evra der bak jeg ikke kan si bare positivt om idag, hadde noen latterlige klareringer der han header ballen tilbake i feltet igjen. Samt enkelte posisjoneringsfeil som vanlig. Ellers, faen så deilig.

Offensivt er det så jævlig viktig at vi har Rooney tilbake, han og Berbatov trekker i rom og er alltid tilgjengelig for spill. Ingen lag i verden kan markere begge de to ut av et angrep samtidig. Når vi da også har ultramobile park som et slag bindeledd så fungerer det utmerket. Det er også den eneste rollen jeg ser for meg for park offensivt, en mann som løper i alle rom og trekker forsvarere ut av posisjon. Det gjorde han i hele dag! Best uten ball den mannen, uten tvil. Et bra mål gjør han også, avslutning av rang. Jeg er ikke noe stor faen av den nuddelkokern, men når vi spiller som idag så får selv han en våt drøm inatt. Likevel, jeg sa det. Når Rooney kom tilbake ville Berba våkne igjen. Rooney er så utrolig viktig, gutten kan være så stokk dum han bare vil utenfor banen, på banen fyrer hodet hans på alle sylindre. Binder og skaper ting hele tiden idag. Du er enda ikke tilgitt din dumme lille hobbit, likevel er det godt å ha deg tilbake.

Så kommer det til den mannen jeg bare blir mer og mer forelsket i, Berbatov. Det er et hardt forhold som har fått mye juling, og stått igjennom mange prøvelser. Likevel, til syvende og sist vinner han alltid hjertet mitt. Når jeg ser han smile og le hele dagen gjennom, han nesten rødmer på det femte, jeg blir varm i hjerterota. Jeg simpelthen elsker hans samspill med Rooney og Nani, tre klassespillere som gir meg et stort håp for denne sesongen. Hadde det ikke vært for dem ville vi vært så jævlig ordinær. Berbatov uansett, det smilet hans er så jævlig deilig. Man ser det på førstemålet, han vil så inderlig gjøre det godt hele tiden. Han brenner for det. Håper bare han og Rooney nå kan holde seg skadefri slik at vi kan nyte godt av samspillet deres og vi kan få den formtoppen som trengs for å legge rukla bak oss.

:w00t:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Berba får mye skryt her nå, og det er selvsagt fullt fortjent etter en slik historisk kamp. Men jeg har litt lyst til å påpeke at selv om det var en helt latterlig bra kamp av han så var det fortsatt bare én kamp. Før denne kampen må vi to måneder og 10 kamper tilbake i tid før han gjorde sin forrige gode kamp. I flere av disse kampene har han ikke bare ikke vært god, men har vært direkte elendig.

Det har egentlig ikke så veldig mye å si om han scorte 5 eller 2 i går. Det vi trenger er en spiller som leverer et høyt nivå i de fleste av kampene. Det har ikke Berbatov gjort i år. Han har hatt 2 helt ekstreme kamper, og en del gode kamper i starten av sesongen. Men han har gjort flere dårlige enn gode kamper i år. Så jeg vil ikke si at vi har funnet noe definitivt svar på om han passer oss bra enda.

Det jeg håper er selvsagt at med Rooney på laget så vil han levere flere gode kamper enn før. Man kan jo se et mønster i det her. I starten av sesongen, før Rooney er ute med skader og diverse, presterer han jevnt og bra. Når Rooney er ute har han en lang periode uten å spille bra nok. Rooney kommer tilbake og han gjør det bra igjen. Det var også etter at Rooney var ute med skade i forrige sesong at Berbatov gjorde flest dårlige kamper. Han klarte ikke å ta ansvaret da Rooney var borte, og det kostet oss ligaen.

Vi har 3 ganske gode spisser, men vi er totalt avhengige av Rooney for at ting skal funke optimalt likevel. Skal vi bare bruke én spiss kan vi ikke bruke Berbatov, og jeg tror ikke Chica ville funket så bra alene heller. Skal vi ha to spisser på banen må vi også ha Rooney på banen. Enten ved siden av Chicarito eller Berba, for de ser ikke ut til å funke sammen. Jeg håper Rooney får nok hvile utover sesongen.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Berba får mye skryt her nå, og det er selvsagt fullt fortjent etter en slik historisk kamp. Men jeg har litt lyst til å påpeke at selv om det var en helt latterlig bra kamp av han så var det fortsatt bare én kamp. Før denne kampen må vi to måneder og 10 kamper tilbake i tid før han gjorde sin forrige gode kamp. I flere av disse kampene har han ikke bare ikke vært god, men har vært direkte elendig.

10 kamper tilbake i tid? Jeg beklager Geir, men nå er du på de ville vidder. Greit at han ikke har puttet, men han har spilt alene spiss i flere av de kampene og gjort jobben sin i de kampene. Han hadde en skikkelig stinker mot Villa, og mot Tottenham var han relativt usynlig, ellers kan jeg ikke peke på en eneste kamp der han har vært elendig. Sammenligner du han og Rooney med andre spisser i Premier League så vil du se at de på selv dårlige dager er mer involert positivt i det oppbyggende spillet enn f.eks Torres på en god dag. Ta City kampen f.eks, Berbatov jobber utrettelig gjennom hele kampen mot et helt forsvar alene.

Når man også ser på de 10 siste kampene er det en ting jeg også vil nevne, vårt offensive spill har vært grusomt. Det er ikke bare Berba som har tatt foten av gasspedalen, både Nani og den sentrale midtbanen har vært grå. Det hjelper ikke en spiss som Berba.

Det var ikke bare Rooney som gjorde laget godt igår, hele midtbanen våknet jo. Når Berba har løp og bevegelse rundt seg vil jeg nesten si at ingen er mer verdifull for et lag i England.

Legger ved spreadsheet for pasningene til Anderson igår. Imponerende.

Anderson-chalkboard.jpg

Endret av Hyrlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Største forskjellen på denne kampen i forhold til andre kamper tidligere i år (som jeg har sett), er at vi klarer å slå pasninger på 30-50 meter som treffer medspiller. Anderson har plutselig pasningsfot og overblikk som Scholes, og ser Nani/Rafael på løp hver gang. Overser glatt at hver 3.-4. pasning gikk over dødlinjen før noen rakk den. Bedre å treffe på 3 av 4 fremover, enn å bare slå støttepasninger hvor man treffer på 9 av 10...

Det toppet seg forøvrig når Berba først leker litt i forsvar med Evra (helpasning, får ballen tilbake osv), før han slår en oppvisningspasning til Nani som dribler litt nedover kanten og inn i boksen. Det hele ender opp med at Berba som har lusket seg inn i boksen får ballen tilbake, og stillingen blir 4-0.

Det hele minnet litt om et av målene til Rooney i fjor, hvor Rooney starter kontringen, for så å avslutte etter innlegg. Rooney sin kontring gikk kanskje litt raskere, men herlig var det uansett.

Lenke til kommentar

Mulig en eller to av disse 10 kampene var bra nok, men resten var enten middelmådige eller direkte dårlig.

Greit at Berbatov er mye involvert, men han er også mye feil involvert. Han skal score, legge opp til mål, eller på annet vis sørge for at vi scorer. Det er det som er jobben hans. At han gjør noen fine mottak eller krempasninger som ikke ender opp i mål hjelper oss ikke. Han blir ofte liggende for dypt og er ikke i feltet når vi trenger han der. Det kan være greit i 442, men ikke i 451.

Mange blir blendet av Berbatovs teknikk, men vi må se på resultatene han oppnår. Som ensom spiss har han ikke fungert for oss. Hvis du ikke skaper mål eller scorer de selv gjør du ikke jobben din som spiss. Så enkelt er det. Sammen med Chicarito har han så langt ikke fungert bra nok (alt for tidlig å si dog). Sammen med Rooney ser det ut som han fungerer bra nok.

Er forøvrig helt enig i at midtbanen løftet seg i går.

Lenke til kommentar
Anderson har plutselig pasningsfot og overblikk som Scholes, og ser Nani/Rafael på løp hver gang. Overser glatt at hver 3.-4. pasning gikk over dødlinjen før noen rakk den. Bedre å treffe på 3 av 4 fremover,

Hva? Anderson? Hadde jo bare noen få feilpasninger?

Lenke til kommentar

Sett laget under et og hvordan Berbatov har spilt i forhold, er "en eller to av kampene bra nok" et utsagn jeg føler lyser ganske gullfisk.

Jeg tror heller folk bør se forbi den slappe kroppsholdningen og heller se på hva som faktisk skjer når han har ballen når han har spill rundt seg. Både de to siste årene og dette året. Han har ikke vært god nok hele tiden, det er likevel ufortjent at han fortsatt skal være hakkekylling når Rooney ikke har et spillemål på nesten et halvt år. Likevel klarer folk å se det han gjør, men ikke Berba. Det var helt fortjent at folk begynte å bli litt lei før denne kampen av lite mål fra Berba, men folk har X antall spillere bak han som burde fått kjeft lenge lenge før. Berba trekker dypt når vi har en paralysert midtbane som ikke evner spill i lengderetning, les Fletcher(tildels) og Carrick det siste halvåret. Det må han gjøre, det må også Rooney gjøre på slike dager. Han burde være i feltet, men det hjelper lite om det ikke kommer noe opp dit.

At han ikke fungere som målmaskin alene i 4-5-1 er opplest og vedtatt for lenge siden. 4-5-1 fungerer kun skikkelig offensivt med en Rooney i toppform tatt dagens stall i betraktning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sett laget under et og hvordan Berbatov har spilt i forhold, er "en eller to av kampene bra nok" et utsagn jeg føler lyser ganske gullfisk.

Nei, han har ikke vært bra nok i flere kamper. Så enkelt er det.

Jeg tror heller folk bør se forbi den slappe kroppsholdningen og heller se på hva som faktisk skjer når han har ballen når han har spill rundt seg. Både de to siste årene og dette året. Han har ikke vært god nok hele tiden, det er likevel ufortjent at han fortsatt skal være hakkekylling når Rooney ikke har et spillemål på nesten et halvt år.

Rooney har ikke vært god nok han heller. Men vi vet hva som bor i han. Vi vet at han kan score ofte nok for oss når han er i form. Vi vet at han kan brukes i både 442 og 451 uten noe stress. Han scorte ikke i går, men skapte flere mål og det er like viktig. Et fancy mottak på midtbanen uten at det resulterer i noe er derimot ikke viktig.

Likevel klarer folk å se det han gjør, men ikke Berba. Det var helt fortjent at folk begynte å bli litt lei før denne kampen av lite mål fra Berba, men folk har X antall spillere bak han som burde fått kjeft lenge lenge før. Berba trekker dypt når vi har en paralysert midtbane som ikke evner spill i lengderetning, les Fletcher(tildels) og Carrick det siste halvåret.

Midtbanen har da fått mye fortjent kritikk i år. Langt mer enn det Berba har fått. Han har jo sluppet unna mye kritikk grunnet kampen mot Liverpool.

Det må han gjøre, det må også Rooney gjøre på slike dager. Han burde være i feltet, men det hjelper lite om det ikke kommer noe opp dit.

Greit at han gjør det av og til, men han gjør det for mye.

At han ikke fungere som målmaskin alene i 4-5-1 er opplest og vedtatt for lenge siden. 4-5-1 fungerer kun skikkelig offensivt med en Rooney i toppform tatt dagens stall i betraktning.

Enig.

Lenke til kommentar

Anderson hadde bare noen få feilpasninger, ja. Han hadde likevel noen, men jeg synes det er langt lettere å se gjennom fingrene om du prøver på en gjennombruddspasning og ballen går over linjen, enn dersom man slår en 10 meters pasning til siden/støttepasning som blir snappet opp.

Anderson var god i går. Fletcher med Carrick har stort sett vært særdeles grå med tanke på spill fremover.

Berbatov med sin "blendene" teknikk kan fungere mye som Zidane gjorde for Frankrike. Mannen får ballen, har ro til å gi den videre. Går man på løp, så får man ballen av Berbatov.

Park blir jeg nok aldri klok på. Three-lung Park løper rundt som Roar Strand. En gang hver 3.-4. kamp, så viser han teknikk man ikke skjønner at den mannen innehar. Hvorfor han ikke oftere spiller på disse strengene er umulig å forstå, det ser jo ut til å virke nesten hver gang.

Evans er imponerende svak i kroppen. Tidligere har han vist at han er dårlig til å lese spillet, og jeg føler omtrent samme sikkerhet med han i forsvar som vi hadde med Carroll og Howard i målet for noen sesonger siden.

Valencia må spiller høyrekant om han skal spille. Dessverre kom ikke føttene til Valencia i par da han ble født, så han har en høyrefot fra himmelen, og en venstrefot fra gud-vet-hvor.

Det gjør at Nani må over på venstre om de skal brukes sammen. Spørsmålet er om Nani sin utvikling i år gjør at han klarer å omstille seg - han har gjort jobben sin like godt på venstre kant når han har vandret over denne sesongen.

Lenke til kommentar

Jeg hater forresten diskusjoner der man trekker ut hver setning og lager nye diskusjonsgrunnlag på hvert punkt. Til det om Rooney "vi vet hva som bor i han" ankepunktet før fjoråret var at han ikke scoret nok. Det står fortsatt. En god sesong med mye mål gjør han ikke til en målmaskin lik f.eks Torres og Drogba. Midtbanen har fått mye kritikk, men det har likevel alltid vært idioter som har klaget på Macheda og Berba når de hver for seg har spilt alene på topp i utilgivelige kamper. Nå stikker jeg ikke under en stol at Macheda ikke presterer godt nok, det er likevel feil å dømme han på et grunnlag man har fra kamper der han har spilt alene mot rukla. Og midtbanen kun har defensive mål for øyet.

"Greit at han gjør det av og til, men han gjør det for mye.".

Jeg for min del skulle sett Berba mer i det oppbyggende spillet. Han, Rooney og Scholes er de eneste som under press faktisk kan holde på ballen og få noe vettig fremover utav det. Nå du så beskriver et "fancy nedtak" så har jeg det for meg at du tror jeg blir blendet av hans teknikk? På langt nær, jeg blir blendet av hvor forbanna enkelt han gjør ting. Og overblikket hans.

Tilbake til hovedpoenget, av de ti kampene han har gått uten mål har han flere gode enn dårlige kamper sett laget under ett. Han har kun en virkelig dårlig, den var mot Villa. Da var til gjengjeld også laget helt ELENDIG før Sir Alex gjorde bytter.

Let's agree to disagree. Evighetsdiskusjon uansett. Og jeg har forsvart Berba så lenge at jeg føler at alt går i loop for tusende gang.

Endret av Hyrlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...