Armin_Bahrami Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hei jeg har nylig montert et nytt hovedkort og prosessor i pc-en min. Da jeg hadde tilkoblet alle ledninger osv og skulle starte den ville den ikke starte. det som skjer når jeg skal starte de er at det kommer to "klikkelyder" fra PSU-en. det virker som om det kan være et rele som slår inn og kobler ut igjen med engang, hvorfor den ikke starter og hva som kan være problemet har jeg ingen anelse om. tar gjerne imot råd og forslag=) takk på forhånd. PC specs: PSU: cooler master 650W hovedkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 prosessor: AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed Ram: corsair 1333 MHz, 240 pin skjermkort:MSI twinfozr GTS250 HDD: WD 250GB 7200rpm OS: XP professional er det noen komponenter som ikke passer sammen og kanskje det er årsaken til at den ikke vil starte? Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) ta å sjekk om ALLE kabler sitter i på rkntig sted. det er veldig ofte en som ikke sitter ordentlig i etc.=) Endret 26. november 2010 av grankongen Lenke til kommentar
Romis Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Problemet er mest sannsynlig ledninger som ikke er der de skal, det trenger nødvendigvis ikke være ledninger som sitter dårlig i. Ofte må du dobbeltsjekke front-panel connectors. Disse er veldig fint beskrevet i manualen til hovedkortet akkurat hvor de skal. Utenom det så tror jeg nok kanskje du har glemt å tatt i CPU vifte kabel, eller CPU strøm kabel fra strømforsyningen.( CPU'en trenger strøm, og det får den fra en kabel fra strømforsyningen som dette: ) Sjekk til at den er koblet til i hovedkortet ditt: Lenke til kommentar
Armin_Bahrami Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 jeg har sjekket mange ganger at kablene sitter der de skal og at de sitter godt tilkoblet. Men det er fortsatt bare den klikkelyden som kommer ifra PSU-en Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 lån en psu fra en kamerat og utelukk om det er feil med PSU'n din. Lenke til kommentar
Armin_Bahrami Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 (endret) har gjort det, men problemet er der fortsatt=/:S Stenger tråden, da den fortsetter i en ny tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279006 Moderator Endret 29. november 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg