Lightning Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hei! Lurte på hva som er vanlig praksis hos nettbutikkene når det gjelder retur av defekte produkter? Har en 320 gb western digital disk jeg kjøpte i 2007 for en tusing. Netshop informerer om at de enten kommer til å bytte i et tilsvarende produkt eller at jeg har mulighet til å legge penger til for å få et bedre produkt. Har man ingen mulighet til å kreve heving av kjøpet?? Jobber selv i elbutikk og der praktiserer vi det alltid slik på slike produkter at kunden får muligheten til å få pengene tilbake, eller et nytt produkt hvor kunden får tilbake eventuelt mellomlegg. Håper noen har et godt svar på dette Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Så vidt meg bekjent så har du ikke rett til å få hevet kjøpet. Om butikken lar deg heve kjøpet er dette en ekstra bonus, ikke annet. Butikken på sin side har rett til å gjøre 3 forsøk på avhjelp for samme problem. I ditt tilfelle har du blitt tilbudt tilsvarende vare med tilbud om å få oppgradere til bedre vare mot mellomlegg noe de strengt tatt ikke er pliktig å tilby deg men som er en ekstraservice. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Tenker du på å heve kjøpet og få tilbake det du betalte i 2007? Eller å heve kjøpet og få det den er verdt idag? Det første kan du bare drømme om (som en del nordmenn gjør) og det andre blir ikke store summen... Men nei, det er som sagt neppe noe du har krav på uten at jeg kan si det med loven i hånda. Har bare lest på dette forumet i mange år og sitter igjen med det inntrykket at det er ikke noe du kan kreve. Jeg sendte inn en 160GB intern harddisk en gang for kanskje 2-3 år siden og fikk tilbake en på rundt 250GB. Var storfornøyd den gang. Dette var dog ikke Netshop. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Netshop informerer om at de enten kommer til å bytte i et tilsvarende produkt eller at jeg har mulighet til å legge penger til for å få et bedre produkt. Har man ingen mulighet til å kreve heving av kjøpet?? Du har krav på et identisk eller bedre produkt som erstatning. Hvis de ikke har et identisk produkt skal du ha et tilsvarende produkt selv om det er en større disk, uten kostnad for deg. Vil de ikke det skal du kunne kreve beløpet du betalte tilbake. Netshop prøver seg selvsagt med at du må betale et mellomlegg siden de mest sannsynlig ikke har et tilsvarende identisk produkt i salg. Du kan ikke kreve kjøpet hevet uten at Netshop først har forsøkt avhjelp 2 ganger. Edit: Jeg kjøpte for en tid siden et brukt 9800GX2 skjermkort privat for kr. 1.500,-, og fikk med faktura fra da det var først kjøpt hos komplett.no. Etter noen måneder sviktet kortet og jeg reklamerte til komplett via deres sider hvor du også blir bedt om å oppgi kontonummer hvis varen ikke kan erstattes. Etter 7 dager satte komplett inn kr. 4.700 på min konto, som var nyprisen da kortet var kjøpt av forrige eier. Dette kaller jeg service, og det er grunnen til at jeg for det meste handler alt hos Komplett i dag. Netshop har jeg helt sluttet å handle hos etter en svært mislykket RMA tidligere i år. Endret 26. november 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Tusen takk for alle svar, sender inn disken idag så får vi se hvor snill netshop er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå