liji Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er sverige et koloni eller en gammel koloni makt? Kom gjerne med forklaring til hvorfor. Finner ikke noe svar på dette. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 da har du ikke lett noe særlig tror jeg. vet du forøvrig betydningen av koloni /koloni-makt? http://no.wikipedia.org/wiki/Koloni Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Ikke at jeg støtter opp under folk som ikke googler ting men dette tok meg to sekunder å finne: http://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_colonial_empire Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 skulle ønske internett var like opplysende når jeg gikk på skolen:P Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er sverige et koloni eller en gammel koloni makt? Kom gjerne med forklaring til hvorfor. Finner ikke noe svar på dette. Sverige er et samekoloni som ble til etter at Sovjetiske imperiet falt sammen etter den store nordiske krigen i 1808. Sverige ble da erklært en koloni men ble en normal stat etter at Norge kom seg ut av unionen i 1905. Husk å nevne kilder når du innleverer ditt svar til læreren. Pga at lærere sjeldent kan noe om faget de ikke er utdannet til så må du ha kilder klare i tilfelle læreren synes ikke noe om svaret ditt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Sverige er et samekoloni som ble til etter at Sovjetiske imperiet falt sammen etter den store nordiske krigen i 1808. Sverige ble da erklært en koloni men ble en normal stat etter at Norge kom seg ut av unionen i 1905. Vås! Sverige har ikke vært koloni. Sverige var heller ikke kolonimakt frem til 1905 (det var snakk om en union mellom 2 kongedømmer). Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Vås! Sverige har ikke vært koloni. Sverige var heller ikke kolonimakt frem til 1905 (det var snakk om en union mellom 2 kongedømmer). Du skjønte ikke at han bare tullet med trådstarter? Sovjet og 1808 burde kanskje få noen bjeller til å ringe.... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Vel du hadde det store svenske rike(swedish empire) som varte en 50 år på 1600tallet, dette var da sverige, finland, deler av det som vest russland, inkludert det som nå er st. petersburg(tror jeg om jeg husker riktig) samt de baltiske statene. Dette var et stort styke areal, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå