dystband Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hei. Jeg er en gutt på 17 år som går VG2 Medier&Kommunikasjon. Siste året mitt har jeg alle påbyggsfag + 5 medietimer i uken, som er et ganske hardt skoleår. For å gjøre dette lettere har jeg lyst å ta norsken (10 timer i uken) som privatist! Må jeg ta eksamen før VG3 begynner så jeg kan få fritak og dermed ikke få fravær, eller kan jeg melde meg av faget norsk, ikke få fravær, og ta eksamen senere? Hvilken eksamen må jeg ta, ettersom det er mer enn vanlig VG3-norsk? Setter pris på svar, takk! Lenke til kommentar
Error Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt, men du må avslutte ALLE fagene (privatist eller ikke privatist) før du går ut av 3. klasse. Hvis ikke får du sånn "annengangsvitnemål" eller hva det heter. Hvis du tar privatist nå til neste termin og failer, så kan du ta det opp igjen som privatist i neste skoleår. Så lenge du fortsatt går på videregående har det ikke konsekvenser. Vet ikke helt om det var svaret du ville ha, men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med privatistansvarlig ved skolen din for å få mer utdypende svar. Endret 26. november 2010 av Error Lenke til kommentar
dystband Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Okei, men jeg vil jo helst slippe all norsken hele skoleåret, uten å få fravær. Får vel ikke fjernet fraværet om jeg kommer med et eksamensbevis i slutten av skoleåret? Lenke til kommentar
Error Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Hvis du vil slippe all norsken hele siståret går du opp som privatist nå til neste termin (våren). Da pugger du tilstrekkelig det halvåret, og går opp til eksamen. Da "slipper" du norsk i tredjeklasse. Edit: Men seriøst, ta en prat med privatistansvarlig! Endret 26. november 2010 av Error Lenke til kommentar
dystband Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Det skal jeg gjøre! Men tror også det er slik at man må ha 3 eksamener for norsk, en skriftlig en muntlig og en nynorsk. Vet du om det stemmer? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Det stemmer. Du kan også melde deg av faget i vg3 og ta faget til høsten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå