Huggslangen Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1278201&view=findpost&p=17035728 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) @ey baba Du trenger ikke å bruke så mye energi som du gjør, han spør ikke for å vite men for å kaste bort tiden din, la til et filter så jeg får kun seriøse poster , hvor mange ganger har hant gjentatt samme vers? Noen folk kan være i slott men ser ikke annet enn søppelbøtta. Endret 26. mars 2011 av peace2 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 la til et filter så jeg får kun seriøse poster Jeg trodde at Islam også hadde den gyldne regel? Eller vil du faktisk at folk skal blokkere deg? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 la til et filter så jeg får kun seriøse poster Jeg trodde at Islam også hadde den gyldne regel? Eller vil du faktisk at folk skal blokkere deg? Islam har ikke noe med det å gjøre , det er bare en påstand fra din side om du virklig mener det. Folk kan egentlig gjøre hva dem vil er derfor funksjonen er der! =) Når jeg ser at samme personen gjentar det samma hele tiden beholder jeg retten til å kunne rense litt så jeg kan se hva de andre skriver ait ? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Islam har ikke noe med det å gjøre , det er bare en påstand fra din side om du virklig mener det. Jeg har lest ulike vers med oversettelser fra Koranen som visstnok skal være den gyldne regel, og det er ikke rart de ligner når Islam er basert på blant annet kristendommen, som har den gyldne regel. Grunnen til at jeg puttet et spørsmålstegn bak er fordi jeg faktisk er litt usikker siden alle oversettelsene jeg har lest virker litt dårlige. Men det hadde vært kjekt av deg om du faktisk skrev hvorfor det "bare" er en påstand, istedet for å kun avse en halv setning, til å avvise det. Hvorfor skulle jeg -eller noen som helst for den saks skyld- bry meg med å høre på deg når du ikke engang gidder å prøve å forklare meg hvorfor jeg tar feil? Folk kan egentlig gjøre hva dem vil er derfor funksjonen er der! =) Nå overser du poenget mitt helt. Poenget er ikke om det er fysisk mulig for deg å gjøre det. Poenget var om det er rett å utføre handlingen. Når jeg ser at samme personen gjentar det samma hele tiden beholder jeg retten til å kunne rense litt så jeg kan se hva de andre skriver ait ? At noen "gjentar seg selv" synes jeg er et rævva argument for å blokkere noen. Og hvordan er det vanskeligere for deg å lese andre poster om en av dem er en gjentagelse? Har du et maks antall poster du klarer å lese pr. dag, uavhengig av innholdslenge? Eller synes du bare det er et realt ork å rulle musehjulet? Mange mennesker gjentar seg selv, dette er normal atferd, og av Huggslangens poster er det ekstremt få som faktisk er gjentakelse. Det at du påstår at han/hun gjentar seg selv "hele tiden" er bare en barnslig overdrivelse fra din side. Selv tror jeg at du ikke ville ha blokkert Huggslangen om han/hun hadde gjentatt seg selv, hvis han/hun skrev positive ting om Islam og Koranen. Da hadde det heller vanket ros. Så for meg er det ganske opplagt at det er på grunn av innholdet. Kan det kanskje tenkes at han har en grunn til å gjenta seg selv? Kanskje Huggslangens mot-debattanter overser ham/henne med vilje? Blir som med posten din som jeg svarer på nå, du gidder ikke å utdype hvorfor jeg tar feil. Du bare ignorerer spørsmålet uten å svare. Og da er det enkelt å gjenta seg selv når mot-debattanten nekter å svare og snor seg unna istedet. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Islam har ikke noe med det å gjøre , det er bare en påstand fra din side om du virklig mener det. Jeg har lest ulike vers med oversettelser fra Koranen som visstnok skal være den gyldne regel, og det er ikke rart de ligner når Islam er basert på blant annet kristendommen, som har den gyldne regel. Grunnen til at jeg puttet et spørsmålstegn bak er fordi jeg faktisk er litt usikker siden alle oversettelsene jeg har lest virker litt dårlige. Men det hadde vært kjekt av deg om du faktisk skrev hvorfor det "bare" er en påstand, istedet for å kun avse en halv setning, til å avvise det. Hvorfor skulle jeg -eller noen som helst for den saks skyld- bry meg med å høre på deg når du ikke engang gidder å prøve å forklare meg hvorfor jeg tar feil? Folk kan egentlig gjøre hva dem vil er derfor funksjonen er der! =) Nå overser du poenget mitt helt. Poenget er ikke om det er fysisk mulig for deg å gjøre det. Poenget var om det er rett å utføre handlingen. Når jeg ser at samme personen gjentar det samma hele tiden beholder jeg retten til å kunne rense litt så jeg kan se hva de andre skriver ait ? At noen "gjentar seg selv" synes jeg er et rævva argument for å blokkere noen. Og hvordan er det vanskeligere for deg å lese andre poster om en av dem er en gjentagelse? Har du et maks antall poster du klarer å lese pr. dag, uavhengig av innholdslenge? Eller synes du bare det er et realt ork å rulle musehjulet? Mange mennesker gjentar seg selv, dette er normal atferd, og av Huggslangens poster er det ekstremt få som faktisk er gjentakelse. Det at du påstår at han/hun gjentar seg selv "hele tiden" er bare en barnslig overdrivelse fra din side. Selv tror jeg at du ikke ville ha blokkert Huggslangen om han/hun hadde gjentatt seg selv, hvis han/hun skrev positive ting om Islam og Koranen. Da hadde det heller vanket ros. Så for meg er det ganske opplagt at det er på grunn av innholdet. Kan det kanskje tenkes at han har en grunn til å gjenta seg selv? Kanskje Huggslangens mot-debattanter overser ham/henne med vilje? Blir som med posten din som jeg svarer på nå, du gidder ikke å utdype hvorfor jeg tar feil. Du bare ignorerer spørsmålet uten å svare. Og da er det enkelt å gjenta seg selv når mot-debattanten nekter å svare og snor seg unna istedet. Jeg har feks fortalt ham en del verser , hva dem stod for på forskjellige tråder , men han virker som han ikke skjønner dem, han gjentar det samme i form av å lure andre. Jeg synes ikke at det er vansklig å rulle musepekeren over hans poster hvis han prøvde å skjønne noe i det hele tatt... så skjønner jeg videre at hans hovedpoeng er å faktisk prøve å skape flest mulig konflikter / prøve sitt beste å la andre få falsk & skeiv bilde av sanne Islam. så bruker han alltid en tone hvor han viser at det han sier er et faktum mens virkligheten er noe helt annet. respekt & relegionsfrihet er også viktig. ingen liker å bli krenket for noe man ikke er. Dette gjelder ikke bare ham som sagt. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg har feks fortalt ham en del verser , hva dem stod for på forskjellige tråder , men han virker som han ikke skjønner dem, han gjentar det samme i form av å lure andre. Huggslangen prøver å lure andre? Serverer du meg en påstand rett i fleisen kun for å sverte ham/henne? Dette handler ikke om Huggslangen, men om deg. Det er ikke Huggslangen som med glede forteller andre hvem han/hun har blokkert. Jeg synes ikke at det er vansklig å rulle musepekeren over hans poster hvis han prøvde å skjønne noe i det hele tatt... så skjønner jeg videre at hans hovedpoeng er å faktisk prøve å skape flest mulig konflikter / prøve sitt beste å la andre få falsk & skeiv bilde av sanne Islam. Huggslangen kan sin Koran og stiller spørsmål om deler av Koranen som kan oppfattes som negative eller uperfekte. Å avvise disse argumentene som "useriøse" viser at du ikke tar andre menneskers meninger seriøst. Bare fordi noen er uenige med deg, betyr ikke automatisk at det er De som tar feil. Du tror nok du vet hva det sanne Islam er, men hvordan kan du vite dette? så bruker han alltid en tone hvor han viser at det han sier er et faktum mens virkligheten er noe helt annet. Det gjør du ærlig talt i mye større grad enn Huggslangen noen gang har gjort. Bare se på et par poster tilbake: Islam har ikke noe med det å gjøre Ikke så mye som et koransitat som mot-argument en gang. Kun "du tar feil". respekt & relegionsfrihet er også viktig. ingen liker å bli krenket for noe man ikke er. Dette gjelder ikke bare ham som sagt. Religionsfriheten din er det ingen, inkludert huggslangen, som har prøvd å frarøve deg. Respekt er resultatet av dine handlinger, og ikke noe du kan kreve. Hvis Huggslangen har lite respekt for deg så har han/hun sine grunner. Og du har dine grunner for vise din disrespekt til Huggslangen. Jeg respekterer deg mindre enn Huggslangen blant annet fordi du blokkerer ham/henne. Huggslangen leser ihvertfall postene dine, som er mer enn det du gjør nå. Du stikker bare fingrene i ørene og later som han/hun ikke eksisterer. Det er nesten så jeg begynner å lure om du er nedstammet fra struts istedet for ape. Jeg velger å kalle deg for struts, fordi jeg synes din blokkering av Huggslangen er feig. Men jeg velger ikke å blokkere deg, fordi kanskje det kommer en dag hvor dine argumenter er bedre utdypet, og ikke på forhånd antar på arrogant vis at ditt syn er det eneste rette. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg har feks fortalt ham en del verser , hva dem stod for på forskjellige tråder , men han virker som han ikke skjønner dem, han gjentar det samme i form av å lure andre. Huggslangen prøver å lure andre? Serverer du meg en påstand rett i fleisen kun for å sverte ham/henne? Dette handler ikke om Huggslangen, men om deg. Det er ikke Huggslangen som med glede forteller andre hvem han/hun har blokkert. Jeg synes ikke at det er vansklig å rulle musepekeren over hans poster hvis han prøvde å skjønne noe i det hele tatt... så skjønner jeg videre at hans hovedpoeng er å faktisk prøve å skape flest mulig konflikter / prøve sitt beste å la andre få falsk & skeiv bilde av sanne Islam. Huggslangen kan sin Koran og stiller spørsmål om deler av Koranen som kan oppfattes som negative eller uperfekte. Å avvise disse argumentene som "useriøse" viser at du ikke tar andre menneskers meninger seriøst. Bare fordi noen er uenige med deg, betyr ikke automatisk at det er De som tar feil. Du tror nok du vet hva det sanne Islam er, men hvordan kan du vite dette? så bruker han alltid en tone hvor han viser at det han sier er et faktum mens virkligheten er noe helt annet. Det gjør du ærlig talt i mye større grad enn Huggslangen noen gang har gjort. Bare se på et par poster tilbake: Islam har ikke noe med det å gjøre Ikke så mye som et koransitat som mot-argument en gang. Kun "du tar feil". respekt & relegionsfrihet er også viktig. ingen liker å bli krenket for noe man ikke er. Dette gjelder ikke bare ham som sagt. Religionsfriheten din er det ingen, inkludert huggslangen, som har prøvd å frarøve deg. Respekt er resultatet av dine handlinger, og ikke noe du kan kreve. Hvis Huggslangen har lite respekt for deg så har han/hun sine grunner. Og du har dine grunner for vise din disrespekt til Huggslangen. Jeg respekterer deg mindre enn Huggslangen blant annet fordi du blokkerer ham/henne. Huggslangen leser ihvertfall postene dine, som er mer enn det du gjør nå. Du stikker bare fingrene i ørene og later som han/hun ikke eksisterer. Det er nesten så jeg begynner å lure om du er nedstammet fra struts istedet for ape. Jeg velger å kalle deg for struts, fordi jeg synes din blokkering av Huggslangen er feig. Men jeg velger ikke å blokkere deg, fordi kanskje det kommer en dag hvor dine argumenter er bedre utdypet, og ikke på forhånd antar på arrogant vis at ditt syn er det eneste rette. Vi vet jo hvem som stikker fingrene i ørene og later som han/hun ikke har hørt noe særlig om islam. Gud overvoker oss. Jeg er et vanlig , svakt menneske som alle andre med egne & private følelser som styrer meg så jeg kan gjøre det jeg vil, et menneske som tror på Gud. Om Jeg gjør feil er jeg selv ansvarlig for mitt , ikke mitt relegion slik mange har "gjør en muslim feil så er det pga islam , gjør en kristen feil er det hans egen sak" tanken.... btw ,Jeg er uenig med deg i punktene dine både angående meg & mine handlinger men jeg orker som sagt ikke å sette mye energi på dette , jeg har mine grunner jeg syntes egentlig bare synd på ey baba som valgte å bruke mye resurser på døve ører. alt som skjer er at det han skriver blir sett på som ingenting , rett og slett oversett... Så hvorfor vil DU ikke at jeg skal ha samme retten? "overse" ? Jeg tror på relegionsfrihet , om dere ikke trives med det mener jeg at dere skal bare stikke av. (Til dem det gjelder) Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Vi vet jo hvem som stikker fingrene i ørene og later som han/hun ikke har hørt noe særlig om islam.Det er ihvertfall ikke Huggslangen, for han/hun kjenner sin koran. Gud overvoker oss. Tom påstand uten bevis. jeg syntes egentlig bare synd på ey baba som valgte å bruke mye resurser på døve ører. alt som skjer er at det han skriver blir sett på som ingenting , rett og slett oversett... Hadde du syntes synd på ey baba hvis han/hun ikke var muslim? Så hvorfor vil DU ikke at jeg skal ha samme retten? "overse" ? Jeg har ikke påstått at du ikke har retten til å blokkere noen. Ikke putt ord i munnen min er du snill. Jeg argumenter imot dine handlinger fordi jeg mener at din blokkering av Huggslangen, samt påstander om at hans/hennes poster er useriøse, er feige utsagn fra din side. Har jeg ikke lov til å uttrykke mine egne meninger kanskje? Du er ikke tøff ved å snakke nedsettende om andre brukere som du i tillegg blokker. Jeg tror på relegionsfrihet , om dere ikke trives med det mener jeg at dere skal bare stikke av. Vet du hva religionsfrihet faktisk er? Religionsfrihet er friheten til å tro tilbe hvem eller hva du vil. Religionsfrihet har ingenting med kritikk og synspunkter å gjøre. Endret 26. mars 2011 av O3K 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Vi vet jo hvem som stikker fingrene i ørene og later som han/hun ikke har hørt noe særlig om islam.Det er ihvertfall ikke Huggslangen, for han/hun kjenner sin koran. Gud overvoker oss. Tom påstand uten bevis. jeg syntes egentlig bare synd på ey baba som valgte å bruke mye resurser på døve ører. alt som skjer er at det han skriver blir sett på som ingenting , rett og slett oversett... Hadde du syntes synd på ey baba hvis han/hun ikke var muslim? Så hvorfor vil DU ikke at jeg skal ha samme retten? "overse" ? Jeg har ikke påstått at du ikke har retten til å blokkere noen. Ikke putt ord i munnen min er du snill. Jeg argumenter imot dine handlinger fordi jeg mener at din blokkering av Huggslangen, samt påstander om at hans/hennes poster er useriøse, er feige utsagn fra din side. Har jeg ikke lov til å uttrykke mine egne meninger kanskje? Du er ikke tøff ved å snakke nedsettende om andre brukere som du i tillegg blokker. Jeg tror på relegionsfrihet , om dere ikke trives med det mener jeg at dere skal bare stikke av. Vet du hva religionsfrihet faktisk er? Religionsfrihet er friheten til å tro tilbe hvem eller hva du vil. Religionsfrihet har ingenting med kritikk og synspunkter å gjøre. Koranen er beviset. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg er ikke ufeilbarlig , Islam er. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Koranen er beviset. Påstander beviser ikke seg selv. Mormons bok beviser ikke Joseph Smiths historie. L. Ron Hubbards "Dianetikk: Den moderne vitenskap om mental sunnhet" beviser ikke Dianetikk. Dette vet du selv. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Koranen er ikke sammenlignbarlig. Koranen er en unik bok med kunskapslys. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Koranen er ikke sammenlignbarlig. Koranen er en unik bok med kunskapslys. En hvilken som helst naturfagsbok utrangerer Koranens "kunnskapslys" med flere lysår. Og hvordan kan Islam være ufeilbarlig når det eksisterer så mange falske muslimer der ute? Endret 26. mars 2011 av O3K 3 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Sirkulær argumentasjon er meningsfult. 4 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg skulle gjerne hørt hva peace2 synes om de punktene som er skissert på sharia.no, ettersom det er trådens tema. Er han enig i de forskjellige punktene? Er han kanskje uenig i noen og ikke andre? Hva er hans begrunnelse? Jeg forstår det slik at peace2 har valgt å blokkere meg. Jeg håper Allah gir han styrke til å debattere litt mer, for dette begynnte å bli interressant. 2 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Koranen er ikke sammenlignbarlig. Koranen er en unik bok med kunskapslys. En hvilken som helst naturfagsbok utrangerer Koranens "kunnskapslys" med flere lysår. Og hvordan kan Islam være ufeilbarlig når det eksisterer så mange falske muslimer der ute? Fordi muslimer kan følge om de VIL så de kan ta så mye feil de orker , men jo bedre dem følger islam jo færre feil gjør dem! Islam er ufeilbarlig. Det er Gud som har skapt Koranen & skapt universet. Gud har skapt både natur regler & Koran regler. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Fordi muslimer kan følge om de VIL så de kan ta så mye feil de orker , men jo bedre dem følger islam jo færre feil gjør dem! Islam er ufeilbarlig. Det er Gud som har skapt Koranen & skapt universet. Gud har skapt både natur regler & Koran regler. Dette sier ALT om pease2 for mitt vedkommende... Alt jeg ser er en mann som tror at påstander i en gammel bok er sannhet fordi boka hevder å være sannhet... Slike mennesker er for meg noe av de mest uærlige mennesker som finnes nettopp fordi de ikke selv skjønner at de ikke er ærlige i sin tilnærming til noen sannhet.... Men han om det. Godt gjort å forbli så ignorant i et samfunn som norge da, men det er vel derfor han må filtrere alt også.... Sannhet betyr INGENTING for mennesker som pease2, de vet ikke engang hve sannhet betyr om det hadde hoppet opp fra bakken og bitt dem i ræva.... I så måte er det mest synd på dem og det hadde vært helt greit om de løp igjennom livet så ignorante som kjøpe brød for mitt vedkommende, det er bare det at før eller senere MÅ pease2 og hans likesinnede ut og prakke dette vissvasset de tror på på opplyste folk og siden ingen opplyste mennesker tror at påstander i en dødskult ideologi er noen form for sannhet ligger veien åpen for at pease2 en gang i fremtiden stropper på seg en bombe vest og putter spiker og kulelagre og rottegift i lommene for å "overbevise" oss opplyste mennesker om at islam er "veien" å gå og den eneste sannhet..... Synd at pease2 og hans likesinnede ignoranter ikke aner hva sannhet er syntes jeg..... For det kunne spart mange uskyldige menneskeliv det!! 4 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Fordi muslimer kan følge om de VIL så de kan ta så mye feil de orker , men jo bedre dem følger islam jo færre feil gjør dem! Islam er ufeilbarlig. Jeg spør igjen Jeg; Hvordan kan Islam være ufeilbarlig når det er så mange falske muslimer der ute? Du innrømmer jo at det er feilbarlige muslimer der ute, men hvordan er det mulig når troen de følger er ufeilbarlig? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Islam er feilbarlig. Dette er tydelig, ellers hadde alle vært sanne muslimer. Men vil gjerne se hva peace2 har å si om saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå