Glavalavala Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Har du også lurt på hvor vannet ble av? Hvordan kan magasinene være tomme/ha lav vannstand så tidlig i år. Virker som om nedbørsmengde ikke har noe som helst innvirkning på disse vannmagasinene. Tomme blir de raskt og strømprisen øker. Er dette et relevant problem eller er et bare en unnskyldning for å øke prisen? Er det mulig at magasinene blir tappet ned bevist? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Selvsagt blir de tappet for å selge strøm på markedet. Er det på tide å innføre lovpålagt minimum vannstand før vinteren? 1 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 @Glavalavala - Kan du henvise til noe tall som tyder på at det har kommet tilstrekkelig nedbør til at vannmagasinene skulle vært fullt opp? Eller kan det faktisk bare tenkes at høsten i år har vært tørrere enn normalt? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Har hørt det er blitt argumentert fra kraftprodusentenes side at de er nødt til å tappe ned og selge strøm til utlandet resten av året for å ha mulighet for å importere strøm til Norge på vinteren. Vi har jo et kraftoverskudd på våren og sommeren, mens vi har et underskudd på vinteren. Prismessig blir jo dette ugunstig da vi bruker mest strøm når vi har minst. Men jeg lurer også på hvordan strømprisene i Norge ser ut ift. resten av Europa? Jeg har i hvert fall lavere utgifter til strøm og oppvarming nå enn da jeg studerte i Danmark. Oi, ser at i Dk ligger prisen for 1KW/h på ca. kr 2,50. Kanskje vi egentlig ikke har så mye å klage over...? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå