Gå til innhold

Disable PC Speaker.

Anbefalte innlegg

Er det mulig aa disable pc speakeren fra linux command line ?

Den har av en merkelig grunn begynt aa gi fra seg ett pip veart sekund. Forstaar ikke hvorfor, det er ikke noe galt med serveren ellers saa jeg tror det maa veare noe hardware problem.

Den hoeres ut som en saann sykehus EKG (hjerte rytme maaler) heheh ..

Jeg har overhode ikke lyst aa ta ned serveren for aa fysisk disable pc speakeren. (Det er ikke mulig aa aapne pcen uten aa maate skru den av)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig aa disable pc speakeren fra linux command line ?

Den har av en merkelig grunn begynt aa gi fra seg ett pip veart sekund. Forstaar ikke hvorfor, det er ikke noe galt med serveren ellers saa jeg tror det maa veare noe hardware problem.

Om det er et hardware-problem, så lager vel BIOS beepet. I så fall vet jeg ikke om det er så mye å gjøre (bortsett fra å ta frem kirurgi-hanskene).

Du kan prøve å slå av lyder fra X serveren med "xset b off", eller i bash med "set bell-style none". Men som sagt, jeg er redd dette ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Naa maa du klappe igjen og heller komme med noe nyttig.

Sorry, jeg trodde du var en av dem som hadde inteligens nok for å klare å skrive "disable pc speaker" i google.

Jeg beklager på det sterkeste at jeg overvurderte dine evner.

Sorry :roll:

Lenke til kommentar

HELT seriøst.. Dette er innlegg som er så lavmål at du burde få en advarsel bare for å være lat og frekk.

Disable pc speaker linux i google

Treff nummer 7

Der er AKKURAT det du trenger

Det ER lov å prøve selv. Svaret du fikk fra Hanscats er helt relevant.

Forøvrig, kanskje det er en ide å finne ut HVORFOR maskinen din piper?

--

Christian

Lenke til kommentar

HELT seriøst.. Dette er innlegg som er så lavmål at du burde få en advarsel bare for å være lat og frekk.

Disable pc speaker linux i google

Treff nummer 7

Der er AKKURAT det du trenger

Det ER lov å prøve selv. Svaret du fikk fra Hanscats er helt relevant.

Forøvrig, kanskje det er en ide å finne ut HVORFOR maskinen din piper?

--

Christian

Og du vet bedre enn meg at jeg ikke har proevd de forskjellige methodene funnet i google ?

Du som er en super Linux wizzard burde komme her og fixe problemet med google treff nr syv.

Jeg har veart her paa Linux forumet siden det startet og vet ogsaa hvordan google/googlegroups virker.

Jeg tar selvkritikk for at jeg ikke skreiv i orginal posten at jeg hadde proevd google foerst, jeg trodde ikke det skulle veare noedvendig.

Lenke til kommentar

Om det er et hardware-problem, så lager vel BIOS beepet. I så fall vet jeg ikke om det er så mye å gjøre (bortsett fra å ta frem kirurgi-hanskene).

Du kan prøve å slå av lyder fra X serveren med "xset b off", eller i bash med "set bell-style none". Men som sagt, jeg er redd dette ikke hjelper.

Takker for hjelpen, men ingen av kommandoen for aa disable pc speakeren virker.

Men fant ut hvorfor den piper, det var utrolig nok den hardware styrte UPS'en som fant ut at den skulle gi alarm gjennom PC speakeren og ikke gjennom UPS speakeren :)

Ikke det at det var noe grunn for aa gi alarm, da all UPS monitor software/hardware tilsier at UPS'en har "health" paa 100%..

Lenke til kommentar

Sikkert litt offtopic... men hva med barn som vokser opp uten PC-speaker? En era er over... :(

Skulle gjerne hørt den lille kjekkasen oftere, jeg.

Men for å bli litt ontopic igjen, kan du ikke bare koble ut PC-speakeren da?

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen, men ingen av kommandoen for aa disable pc speakeren virker.

Men fant ut hvorfor den piper, det var utrolig nok den hardware styrte UPS'en som fant ut at den skulle gi alarm gjennom PC speakeren og ikke gjennom UPS speakeren :)

Ikke det at det var noe grunn for aa gi alarm, da all UPS monitor software/hardware tilsier at UPS'en har "health" paa 100%..

du har vært her lenge nå ja , men klarer ikke å søke på GOOGLE . LOL LOL LOL . RTFM OKE ? :wink:

Lenke til kommentar

okei, har ikke det her "søk på google"-hysteriet gått litt langt no? Greit nok at man synes noen burde søkt på google først, men man bruker litt skjønn. Enten kan du holde det for deg selv, kanskje påpeke høflig at det er mulig å søke på google, eller enda bedre... Linke til google søket ditt.

Hvorfor være sur når man kan være blid :smile:

google

direkte link

Lenke til kommentar

I Windows NT 4.0 kunne man sette speakeren ut av drift ved å stoppe tjenesten "Beep". Denne er visst fjernet i nyere versjoner av NT(2000, XP).

EDIT: Sorry, leste ikke skikkelig. Trodde du hadde Windows :oops:

Lenke til kommentar

Ok... jeg (hanscats) fikk fyken av en eller annen moderator for min posting i denne tråden. Jeg fatter ikke hvorfor?

Når jeg foreslår at du skal bruke google så er det en grunn til det, og det var ikke vanskelig å finne noe som omhandlet saken din på første siden.

Lenke til kommentar
Ok... jeg (hanscats) fikk fyken av en eller annen moderator for min posting i denne tråden. Jeg fatter ikke hvorfor?

Når jeg foreslår at du skal bruke google så er det en grunn til det, og det var ikke vanskelig å finne noe som omhandlet saken din på første siden.

Ok, hvordan slår du av bell når det ikke er linux-applikasjoner som sender signalet?

Lenke til kommentar

Du kunne formulert deg på en mindre støtende måte.

Og når vi først er off topic, gspr, jeg har også vokst opp uten pc-speaker. Den gamle macintoshen fra 486-tiden hadde både lydkort og SCSI-kontroller onboard :D Bare nå i det sisste jeg har hatt "gleden" av pc-speaker :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...