Gå til innhold

[LØST] Linux og java sitt grufulle utseende

miXer

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt linux installert på maskinen i et par måneder, og jeg begynner å like det relativt greit. Men det er noe jeg ikke liker, forsåvidt ikke et indirekte linux problem.

Jeg liker eye candy, og misliker derfor java's default Metal LookAndFeel på java programmer. Jeg vet jeg kan bytte på LookAndFeel på egne programmer, men snakker her om nedlastede programmer, som BlueJ og Netbeans(tror det er java, ser ihvertfall sånn ut). Jeg har funnet en ting som løste det problemet på windows, men tydeligvis ikke helt det samme på linux. Og dette var å bytte standard LookAndFeel på java programmer, link her

Noen som vet hvordan jeg kan få til dette i linux? Har gjort som artikkelen sier og endre/opprettet filen som heter swing.properties, men uten hell.

BLueJ og Netbeans ser jo virkelig ikke ut med denne LookAndFeel'en. Se bilder

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No offence, men java må være den største driten jeg noen gang har vært borti :no:

Av ren interesse og ikke vondt ment , hvorfor velger du å proge det?

Det er et greit språk siden det er veldig lett å få programmene til å funke på alle plattformer pga at det kjører virtuelt. Du trenger ikke å tenke på å frigjøre minnet selv, java gjør det for deg, du trenger heller ikke å bruke malloc som du må gjøre i C siden java faktisk reserverer minne for deg. Greit nok, det har sine svakheter, men latsabben i meg gjør at jeg liker språket. Men trenger du ytelse må du enda nok enda gå for C eller et annet språk som kjører direkte på maskinvaren.

Lenke til kommentar

Burde kanskje ha utdypet litt litt bedre. Har aldri programmert java så snakker rett og slett ut fra den bruker erfaringen jeg har med både applets og java-java. Bare det at man må ha en spesefikk utgave av java for å kjøre koden er et mareritt. På jobben har vi en rekke legacy web-apps som krever en veldig gammel eller spesifikk utgave. Fra tid til annen skaper det konflikter det app X krever en annen versjon en Y. Har også hatt en rekke negative opplevelser med "standalone" applikasjoner som kjører java. Azureus (vuze) og minecraft er to bland de. Problemet mitt med disse er at begge er veldig minnekrevende og trege. Angående minecraft skal man ikke bare skylde på java .

Lenke til kommentar

Slik er det vel med det meste. Du kan ikke uten videre kjøre PHP3-kode på PHP5 heller.

Vil dog tørre å påstå at hvis du har apps som krever en spesifikk versjon, så er det applikasjonen det er noe galt med, ikke Java.

Java som applet, eller selvstendig GUI-program er jeg ikke noen fan av jeg heller, selv om programmer som NetBeans, Eclipse og IntelliJ har blitt noenlunde levelige i de senere år. På serversiden syns jeg derimot det er ganske greit å programmere i, og ytelsen er heller ikke så verst.

Lenke til kommentar

Problemet med spesifikke versjoner av Java er noe alle vi her inne med nettbank har opplevd. Men joda, er helt enig i at det er noe riv ruskende galt med systemet og krever java v.X - har flere av de på jobben. At java er plattform uavhengig er supert - ingen tvil om det! Men de essensielle programmene som avgjør hvilken system bedriften / privat personen bruker er ikke skrevet i java. Det du sier om at java fungerer bra i server sammenheng tviler jeg ikke på - faktisk hørt en del bra om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...