DrDoogie Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Flyttet en 105Gib fra noen reiserfs-partisjoner over på en flunkende ny reiserfs hd. Og hva skuer mine lyseblå? Jo, dem 105Gib blir til en 98Gib! Hvaf?! Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hva er det du egentlig har gjort? Har du flyttet 105 GB med data fra en Ext2/3 partisjon til en reiserfs partisjon, eller har du formattert en 105 GB disk med reiserfs ? Dersom det er det første, så mener jeg å huske at ReiserFS lagrer data "litt annerledes"; dette kan medføre litt forvirrende visning på "ledig diskplass" Litt info om det her: http://www.namesys.com/disk_usage.html -- Dozer[/url] Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Sjekka at du faktisk har fått med deg alt over? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Flyttet en 105Gib fra noen reiserfs-partisjoner over på en flunkende ny reiserfs hd. Og hva skuer mine lyseblå? Jo, dem 105Gib blir til en 98Gib! Hvaf?! Kanskje du har "notail" på den ene reiserfs disken? Kanskje du har forskjellig cluster-størrelse på diskene? Kanskje månen er en gul ost? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Eh... Jeg så feil. *Notat til selv: Huske på å tenke.* Lenke til kommentar
drall Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kankje fordi reiserfs krever plass til journal på hver partisjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå