Gå til innhold

PA elr sterio?

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurte på en ting, jeg skal kjøpe meg et anlegg som jeg skal bruke til å spille av musikk fra datan, kåble til tv'n å se høre film med, å spille av litt fra gitaren, har tenkt å bruke det på stua å på sommern ute på verandaen. har tenkt å legge i ca, 10 til 15 tusen kroner, er gira på høy å go lyd! hva skal jeg velge, PA elr sterio?

fint vist dere kan legge til linker, på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PA eller stereo er ikkje eit spørsmål. PA står for Public Announcement og er noko ein brukar i lokale og på områder der store folkemengder skal oppfatte det. Stereo betyr at lyden blir levert i stereo med to kanaler i staden for mono med ein.

Kva som er hensikten med å kjøpe anlegg meint for PA til heimebruk har eg framleis ikkje forstått. Kjøp eit Hifi-anlegg. Om du dropper subwoofer kan du kjøpe eit godt sett høgtalere og ein god stereoforsterkar, noko som vil gje best mogeleg lyd.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva slags CV-høyttalere du kjøper. De skikkelige kraftige er såpass kraftige at for å få noe særlig effekt ut av en sub må du ha en grisekraftig en. Er masse bass i større CV-er.

Edit: Jeg hadde et par CV VLS-12 og selv om subben min er temmelig kraftig klarte den ikke "holde følge med" CV-ene.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

VEGA er heite greier, en "vanlig" femten tomm sub vil ikke klare å gengi lyden like godt ved høyt volum som en CV subb 15+ hvis du skal ha det sammen med cls serien da! :)

cls-215 og 2.6kw + 0.8kw med en NAD forsterker vil komme på litt under 30k. men det er ikke tvil om at det er verdt det!

Lenke til kommentar

VEGA er heite greier, en "vanlig" femten tomm sub vil ikke klare å gengi lyden like godt ved høyt volum som en CV subb 15+ hvis du skal ha det sammen med cls serien da! :)

cls-215 og 2.6kw + 0.8kw med en NAD forsterker vil komme på litt under 30k. men det er ikke tvil om at det IKKE er verdt det!

Endret litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...