Gå til innhold

iphone 4 riktig mobil for meg?

mfb

Anbefalte innlegg

Skal ha en mobil med touchscreen.

skal bruke den til spotify, føre over musikk fra pc-til mob, gå på facebook, ta bilder, men mest filmer av skating og snowboarding osv. muligens se filmer og serier på den, jeg vil ha en god oversikt over hverdagen og kunne føre dette inn i et oversiktlig system. den må ha en god skjerm, og muligheter for apps. den må og ha minijack 3,5mm for vanlig headset og lang batterilevetid.

spart opp penger over lengre tid så pris er uvesentlig.

er iphone 4 det beste valget da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker her, egentlig. Det avhenger av prioriteringene dine.

Nokia N8 er desidert best på film- og bildekvalitet. Ved hjelp av dynamisk informasjonsvisning (e.g. kalenderwidget) er den også bedre på å skaffe en god hverdagsoversikt enn iOS. Den har støtte for langt mer minne (16 gb mer potensiale enn den dyreste iphonevarianten) - noe som fort vil merkes når man filmer i 720p. I forhold til lydkvalitet har jeg testet begge to og jeg tviler særdeles sterkt på at du vil høre noen som helst forskjell da begge telefonene har ekstremt god lydkvalitet og forsterkere. Jeg klarer ikke å avgjøre hvem som er best eller hvem som er hvem for den saks skyld med et headset til ca 1000 kr og spotify offline som grunnlag.

I forhold til filmer og serier er det vel nogenlunde likt. Mulig iphone 4 er bedre pga oppløsning men N8 henter inn dette vet at du slipper å bruke itunes til alt mulig av overføring. USB on the go er også et pluss for N8 her.

Begge telefonene har god batteritid. Vil tro iPhone 4 er hakket vassere her, til gjengjeld har N8 bedre multitasksystem.

Det eneste punktet jeg virkelig ser hvor iPhone har en stor fordel er nett- og facebookbiten. Her mangler det en del på N8 og selv om Nokia sier at det kommer i løpet av par måneder er Opera Mobileløsningen som vi bruker per i dag ikke like god som appsene til iOS og android.

Så som sagt står det egentlig på kamera vs nettmuligheter, slik jeg ser det. Det er naturligvis en del pros and cons (e.g. byggekvalitet, høyttaler, os etc) men utfra dine krav virker det som om dette blir den viktigste avgjørelsen.

Til sist vil jeg nevne at Samsung Galaxy S er en telefon som bør vurderes her. Den har noe dårligere kamera enn iPhone 4 men bidrar til gjengjeld med mange gode apps og muligheter for nettbruk. Skjermen her er helt insane!

Håper det hjalp :)

Lenke til kommentar

Av N8 og iP4 hadde jeg nok valgt N8. Mye bedre kamera, bedre/enklere filoverføring og regner med at N8 spiller det meste av filformater uten å måtte konvertere først. Er litt skeptisk til Symbian3, uten god grunn :blush: Men du bør vel prøve en HTC Desire HD også. Bra kamera(ikke så bra som N8) Android, nesten like mange apps som iOs :tease: Bra Facebook, kalender(google), stor skjerm, spiller de fleste format osv.. Eneste som kan være et lite problem med DHD er batteriet men det ser ut som det blir bedre etter noen ladninger. Dra til en bra mobilbutikk og test N8 og DHD, Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

bestemte meg for iphonen jeg :) men takk for svar.

titta litt på nokia n8'n, men har litt blanda opplevelser med nokiatelefoner gjennom åra. iphone har jeg aldri hørt noe dårlig om så skal satse på denne i første omgang. håper jeg blir fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...