Gå til innhold

Studioblitser

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg leter etter 3 studioblitser som jeg skal ha til sammen. En med softboks, en for paraply og en for å gjøre bakgrunnen hvit.

Her er bakgrunnen

http://kaffebrus.com/bakgrundsstativset-inkl-bakgrund-828.html

Så fant jeg dette settet.

http://www.japanphoto.no/product/studioutstyr/elinchrom/elinchrom-style-rx-600-600-to-go-set/

Som sagt ønsker jeg å kjøpe 3 studioblitser, er det nødvendig med 600 W? eller hvor lavt kan jeg gå?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs vel helt på hvor mange folk du skal fotografere av gangen. Jeg kjøpte meg Elinchrom 2/4 it to go, et sett med en 200w og en 400w, og det skal holde til grupper av personer på inntil 4 stk sånn generelt (spørs selvfølgelig på oppsett med avstand og sånn da).

De som har peil på blits sier kanskje noe helt annet, men for meg, som kjøpte dette blitssettet for å lære meg å bruke blits, så holder det fint. Eneste ulempen jeg har oppdaget så langt, er at 400w kan gå varm litt fort i et rom der det er lavt under taket.

Lenke til kommentar

Hvis du trenger mer enn 400W, så er kanskje 1,6 meter litt smalt også? Jeg vet ikke, men til mitt bruk hadde det blitt for smalt i alle fall. :)

Ang settet du linker til, så vet jeg ikke noe om det, annet enn at jeg har Elinchrom selv, og valgte dette merket fordi det produseres i Sveits, og jeg ser bare fler og fler fotografer som sverger til merket - inkl bl.a. Scott Kelby.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd meg en del på 400W lampene men til mitt forbruk trenger jeg enten 500 eller 600 W lamper. Har du peiling på det settet som jeg hadde funnet?

Har brukt elinchrom i mange år, og jeg tør anbefale det. Kvalitet hele veien.

Har nå to stk BXRi500watt og tre stk Dlite400. Dlite funker fint til bakgrunnen

Hvitt papir er hvitt papir så man riskerer vel ingenting ved å handle de på kaffebrus.

Prisen ligger vel i hvor solide stativ du skal ha.

edit:

Ser nå at stativet du linker til har makshøyde 220cm og bredde 160cm.

Dette er for lite, og du bør satse på standardbredden (på papirene du får overalt) ca 270cm.

Endret av ramses
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...