Paulex Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg bor i ett leielighetskompleks som består av 5 leieligheter. Jeg ringte telenor for å sjekke om det var mulig for å kunne få nett til min leielighet, men de sa det kun var "2 linjer inn" og begge var opptatt. Så sa jeg at jeg ikke hadde noe telefonkontakt i veggen, men det sa de at ikke var noe problem sålenge de hadde en linje, noe de ikke hadde. De leste opp begge navnene på de som skal i teorien ha linje her, men ingen av de bor her i det hele tatt. Er det virkelig ikke mulig å få nett på noen måte da? Og burde ikke de kunne sjekke om disse linjene de påstår er opptatt blir brukt på noen måte? Og er det noen leverandører som har leverings garanti? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det faktisk et utbredt problem at sentralene hos alle leverandørene er fulle. Har en nabo som bruker ice.net midt i byn. Haha. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Ja, jeg sitter her med det samme. Det er helt forjævlig at man skal måtte sitte med mobilt mens du bor midt i en by. De sier at 2 linjer er opptatt, men jeg vet at de ikke blir brukt. Men virker ikke som noen av leverandørene bryr seg i det hele tatt, når jeg vet at dem tar feil. FFFFFFFrustrerende. Ender jo opp med daglige ringerunder til leverandører og er vel snart på fornavn med samtlige av kundebehandlerene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Du kan sjekke litt selv her: https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
sletten88 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg hadde samme problem i fjor, med at det var fullt på sentralen. Da fikk jeg et tips om at hvis jeg bestillte fasttelefon var telenor pliktig til å få ordnet en linje til meg. Det tok 1-2 mnd, men endte til slutt opp med en 6 Mbps linje. Når du har fått fasttelefon i hus ringer du å bestiller internett:) Folk hadde stått på ventelister i evigheter, mens jeg gikk rett forbi:) verdt et forsøk:) Linjeleien hadde vært på 79 kr uansett, så det blir ikke dyrere heller... mvh Helge Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Jeg har hørt litt rundt, og har hørt at om du bestiller fasttelefon. Så er det IKKE sikkert at den linjen er kapabel til å kjøre noe annet enn telefon, altså... IKKE internett? Kan dette stemme? Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg har hørt litt rundt, og har hørt at om du bestiller fasttelefon. Så er det IKKE sikkert at den linjen er kapabel til å kjøre noe annet enn telefon, altså... IKKE internett? Kan dette stemme? Det høres rart ut. Det vil si: Det kommer an på hva som er problemet i forhold til nett. Hvis begrensningen er at det ikke er ledige porter på nærmeste DSLAM, så hjelper det ikke å bestiller fasttelefon. Når du har fått vite at flaskehalsen er mangel på kobber inn i huset, så bør det hjelpe å bestille fasttelefon. (Men så kan det vel hende at det mangler både ledig kobberpar inn i huset og ledig port i DSLAMen, og da er du like langt.) Har du sjekket kabel-TV-løsninger? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 De kan splitte en analogkabel i to via elektronikk slik at de kan kjøre to kunder på samme kabel, da kan man ikke bruke den til annet enn telefon. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Splitting er ikke uvanlig, men vist du er heldig er de to andre linjene opptatt med ADSL allerede. Da har ikke Telenor noe annet valg enn å grave inn en ny kabel vist du bestiller analog telefonlinje. Telenor har leveringsplikt på analoge linjer så lenge det er snakk om helårsbolig. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Ja, nei de må jo gi meg normal analog telefonlinje om jeg vil ha det. men om de bare splitter som nevnt over så er jeg jo like langt egentlig. Jeg driter jo i fasttelefonen egentlig, er bare noe annet enn ett skrøplig mobilt bredbånd jeg trenger. Er lei av å telle gigabyte kvota på det jeg har nå, kan jo såvidt rendre vg.no hver dag uten å overskride den. Har ikke sjekket kabeltv løsninger, det var ingen dum ide. Nå har det seg sånn at jeg har helårskontrakt med canal digital, og er veldig happy med løsningene deres da, men det er vel ikke ett KRAV at du MÅ ha kabeltv, for å få internett via kabeltv? Eller gir de kun ut nett om du også har kabel-tv? Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Canal digital leverer jo også internett over coaxkabelen sin... Jeg har internett derfra og er greit fornøyd. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Sant, kan vel kanskje snakke med canal digitar og forhøre meg om løsninger. Hvilken FAKTOR spiller inn om jeg ønsker meg kabel-tv egentlig? Trooor jeg har hørt om det var mulig, og at kabelnettet ikke var lagt opp til huset mitt. Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Du har skrevet at du allerede har et ettårsabbenoment med CD - men du skriver ikke hva slags tjeneste du benytter deg av per nå. I innlegget før det siste lurer du også på om du kan velge bort kabeltv for å kun ha internett. Akkurat det vet jeg ikke - men er en relativt enkel sak å ringe canal digital og spørre dem om de kan levere internett til deg - og eventuelt kun internett. Dersom du ønsker linjetest eller annet fra min 25/5 linje (dobbel returhastighet 77,- i måneden) så stiller jeg meg til disposisjon :] Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du trenger ikke ha kabel-TV-abonnement for å internetttilgang via coax-kabel, men du må i det minste få kabelen inn i huset først. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Den tjenesten jeg benytter fra canal digital idag er Parabol. Har forhørt meg rundt og det skal ikke være lagt kabeltv inn til leieligheten, heller ikke ledige nettlinjer. Da er vel løpet kjørt. Hvordan legger de kabeltv linjer egentlig? Går de under bakken eller via strømledninger ect? Og tror du dem er gniene på å legge inn noen? Det jeg mente med at jeg ikke ville ha kabeltv isåfall, men bare internett er mulighetene jeg får via parabolen. Fler kanalvalg enn kabeltv. Lenke til kommentar
reiras Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg bor i ett leilighetskompleks som består av 5 leiligheter. Jeg ringte telenor for å sjekke om det var mulig for å kunne få nett til min leilighet, men de sa det kun var "2 linjer inn" og begge var opptatt. Prøv å finne ut hvilken leilighet som har internett og spør om å få dele internett forbindelsen med de over kabel eller trådløst (WLAN). Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hei, har sjekka med litt montøra og kjenner noko som hadde det samme problem. viss du bestiller fast telefon so blir det lagt opp ei linje til deg so kan du bestille internett på den. Men det er ingen 100% garanti at det vil funger spørs korleis det blir kopla opp i sentralen med det funger 90% av tilfelle. So du kan no prøve og viss ikkje det går so kan du avbestille igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå